СПЕЦИФІКА ВИЯВЛЕННЯ СЦЕНІЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163655Ключові слова:
Виконавська майстерність, інструментальна підготовка, вчитель музичного мистецтва, психомоторика, ідеомоторика, сенсомоторика, психомоторна дія, автоматизація музично-ігрових рухів.Анотація
У статті викладена сутність понять «майстерність» і «виконавська майстерність». На основі ретроспективного аналізу сучасної наукової літератури висвітлені різноманітні фактори виявлення і сфери реалізації виконавської майстерності у творчій діяльності музиканта, охарактеризовано основні компоненти структури даної дефініції та методологічні основи її формування. Автор досліджує значення активізації психомоторики у виявленні сценічно-виконавської майстерності вчителя музичного мистецтва.Посилання
Андрейко О. І. Сучасні підходи до формування виконавської майстерності музиканта-інструменталіста / Оксана Іванівна Андрейко // Збірник наукових праць «Педагогічний процес: теорія і практика». – 2009. – № 1. – С. 15–23.
Анисимов М. В. Исполнительское мастерство как интегральное индивидуально-творческое качество музыканта-духовика [Электронный ресурс] / Максим Владимирович Анисимов // Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки : интернет-журн. – 2015. – Вып. 3–2. – С. 271–274. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/ n/ispolnitelskoe-masterstvo-kak-integralnoe-individualno-tvorcheskoe-kachestvo-muzykanta-duhovika – Назва з екрану.
Барсукова Н. С. Методологічні основи формування виконавської майстерності музиканта [Електронний ресурс] / Наталія Сергіївна Барсукова // Перспективы развития науки. ПОД-СЕКЦИЯ 6. Теория, практика и методы обучения : интернет-журн. – 2016. – С. 159–160. – Режим доступу: http://конференция.com.ua/files/image/ konf%2011/doklad _11_3_2_39.pdf – Назва з екрану.
Білоус В. П. Психологічні аспекти формування виконавської художньої майстерності / В. П. Білоус // Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. – К., 2010. – Вип. 1. – С. 97–103.
Гусак В. Рухова пам’ять майбутніх учителів музики : сутність і проблеми розвитку : монографія / Владислав Гусак. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2016. – 232 с.
Давидов М. А. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста (акордеоніста) : підручник / Микола Андрійович Давидов. – К. : Музична Україна, 2004. – 290 с.
Ергиев И. Д. Артистизм музыканта-инструменталиста : монография / Иван Дмитриевич Ергиев. – Одесса : Астропринт, 2014. – 284 с.
Загальна психологія : підручник / за заг. ред. С. Д. Максименка. – 2-е вид., переробл. і доп. – Вінниця : Нова книга, 2004. – 704 с.
Панова Н. Г. Формирование исполнительского мастерства музыканта в процессе обучения игре на гармони-хромке в училищах культуры и искусств» [Электронный ресурс] автореф. … дис. канд. искусств. наук : спец. ВАК РФ : 13.00.08 – «Теория и методика профессионального образования» / Наталья Геннадьевна Панова. – Москва, 2008. – Режим доступу : http://www.referun.com/n/formirovanie-ispolnitelskogo-masterstva-muzykanta-v-protsesse-obucheniya-igre-na-garmoni-hromke-v-uchilischah-kultury-i-i. – Назва з екрану.
Шульпяков О. Ф. Скрипичное исполнительство и педагогика / Олег Федорович Шульпяков. – СПб. : Композитор, 2006. – 496 с.