ПОДОЛАННЯ М’ЯЗОВИХ БЛОКІВ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ ЗАСОБАМИ ТАНЦЮВАЛЬНО-РУХОВОЇ ТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163666Ключові слова:
Рух, м’язовий блок, перенапруження, негативні емоції, танець, танцювально-рухова терапія, ресурс, усвідомлення свого тіла, майбутній вчитель хореографії.Анотація
У статті проаналізовано причини м’язових блоків у тілі людини. Висвітлено погляди провідних вчених у сфері психології та тілесної терапії на цю проблему. Проаналізовано негативний вплив цього явища на майбутнього вчителя хореографії. Описано практичний досвід подолання м’язових блоків шляхом виконання різноманітних вправ, здобутий на курсі з танцювально-рухової терапії для професіоналів, організований Українською асоціацією танцювально-рухової терапії.Посилання
Козлов В., Гиршон А., Веремеенко Н. Интегративная танцевально-двигательная терапия / Козлов В., Гиршон А., Веремеенко Н. – Издание 2-е, расширенное и дополненное. – СПб.: Речь, 2006. – 286 с.
Криворотенко А. Формування творчої індивідуальності майбутнього вчителя хореографії засобами танцювально-рухової терапії / А. Криворотенко // Аспекти мистецької освіти: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи» (м. Умань, 22 жовтня 2015 року) та Всеукраїнського науково-практичного семінару «Молодь освіта, наука, мистецтво» (м. Умань, 27 листопада 2015 року). – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2015. – С. 81–84.
Липинская С. Как вернуть себе Себя Настоящего? / Липинская С. – К. : Альфа Реклама, 2013. – 296 с.
Мазель В. Психофизиологические закономерности формирования первичных двигательных навыков детей младшего школьного возраста (6–12 лет). Советы музыканта и физиолога / Мазель В. – СПб. : Композитор-Санкт-Петербург, 2014. – 100 с.
Райх В. Анализхарактера / Райх В. / Пер. с англ. Е. Поле. – М: Апрель Пресс, Изд-воЭКСМО-Пресс, 2000. – 528 с. (Серия «Психологическая коллекция»). – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://koob.ru
Роговик Л. Психологія танцю / Роговик Л. – К.: Главник, 2007. – 304 с.
Сандомирский М. Психосоматика и телесная психотерапия: Практическое руководство/ Сандомирский М. – М. : Независимая фирма «Класс», 2005. – 592 с.
Телесная психотерапия. Бодинамика / Ред.-сост. Березкина-Орлова В. – М. : ACT, 2010. – 409 с.
Фельденкрайз М. Осознавание через движение: двенадцать практических уроков / М. Фельденкрайз / Пер. с англ. М. Папуш. – М. : Институт Общегуманитарных Исследований, 2001. – 160 с. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://koob.ru
Чернуха І. Психокорекція особистості засобами арт-терапії: автореф. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Чернуха І. – Луцьк, 2010. – 17 с.