МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ТЕОРЕТИКО–МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ВИМІР
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163668Ключові слова:
Мистецтво, педагогічна освіта, якість педагогічної освіти.Анотація
У статті в методологічному вимірі визначаються складники категорії «якість педагогічної освіти». Особлива увага приділяється принципам практичного перетворення мистецтва в дієвий засіб досягнення у ВНЗ відповідної якості як процесу і результату фахової підготовки. Характеризуються провідні умови виконання мистецтвом в освітньому процесі своєї світоглядної, пізнавальної, естетичної, комунікативної та інших функцій.Посилання
Акопян К. З. Этьен Сурио: философское размышление об искусстве, или эстетическое размышление о философии // Вопросы философии. – 1994. – № 7–8. – С. 100–104.
Андрущенко В. П. Основні тенденції розвитку вищої освіти на рубежі століть // Вища освіта України. – 2001. – № 1. – С. 11–17.
В. В. Краевский, Е. В. Бережная. Методология педагогики: новый етап: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. Краевский, Е. Бережная. – М. : Издательський центр «Академия», 2006. – 400 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
Дубасенюк О. А. Професійно-педагогічна освіта: методологія, теорія, практика: монографія / О. А. Дубасенюк. – Т. 1. – Житомир: вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 400 с.
Естетичне виховання : довідник / В. Мазепа, А. Азархін та ін. ; упоряд. П. Яронцева. – К. : Політвидав України, 1988. – 214 с.
Зайчук В. О. Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти / В. О. Зайчук // Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти. – Матеріали методологічного семінару АПН України. 15 листоп. 2006 р. – К. : СПД Богданова А. М., 2007. – С. 22–29.
Запесоцкий А. С. Культурология и педагогика: проблемы взаимосвязи // Педагогика. – № 6. – 2010. – С. 3–7.
Звонников В. И. Контроль качества обучения при аттестации: компетентностный подход / В. И. Звонников, М. Б. Челышкова. – М. : Логос, Университетская книга, 2009. – 272 с.
Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії: монографія / І. Зязюн. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с.
Комарова А. И. Эстетическая культура личности / А. И. Комарова. – К.: Вища, 1988. – 151 с.
Костюк Г. С. Про роль спадковості, середовища і виховання в психічному розвитку дитини / Г. С. Костюк // Праці республіканської наукової конференції з педагогіки і психології / за заг. ред. проф. Г. С. Костюка. – Київ : Радянська шк., 1941. – Т. 2. Психологія. – С. 3–35.
Красильникова Г. В. Європейські підходи до моніторингу якості вищоїосвіти у документах та стандартах / Г. В. Красильникова // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць / Редкол. Л. Б. Лук’янова (голова) таін. ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. – К. : Луганськ: НОУЛІДЖ, 2014. – Вип. 1 (8). – С. 211–221.
Кремень В. Г. Філософія освіти ХХІ століття // Освіта України. – 2002. – 28 грудня.
Ляшенко О. І. Освітні системи як об’єкт моніторингу якості освіти / О. І. Ляшенко // Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти. – Матеріали методологічного семінару АПН України. 15 листоп. 2006 р. – К. : СПД Богданова А. М., 2007. – С. 29–34.
Максимова В. Н. Акмеология: новое качество образования: Книга для педагога. – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2002. – 101 с.
Миропольська Н. Є. Мистецтво слова в структурі художньої культури учня: теорія і практика / Н. Є. Миропольська; АПН України. Ін-т пробл. виховання. – К. : Парламент. вид-во, 2002. – 204 c.
Моляко В. А. Психология решения школьниками творческих задач / В. А. Моляко. – К. : рад.шк., 1983. – 96 с.
Пирадов А. В. Эстетическая культура личности / А. В. Пирадов. – Л. : Знания, 1979. – 176 с.
Савченко О. Я. Теоретичні підходи до визначення якості шкільної освіти / О. Я. Савченко // Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти. – Матеріали методологічного семінару АПН України. 15 листоп. 2006 р. – К. : СПД Богданова А. М., 2007. – С. 16–22.