МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Наталія Петрова Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163728

Ключові слова:

Інтелектуальна культура, майбутній педагог, професійна підготовка, методологічні підходи.

Анотація

Акцентовано увагу на необхідності формування інтелектуальної культури майбутніх педагогів як передумови досягнення інноваційних результатів у професійній діяльності. Охарактеризовано методологічні ідеї, а також окремі теоретичні положення культурологічного, компетентнісного, діяльнісного, особистісно зорієнтованого, аксіологічного, акмеологічного, інтегративного, суб’єктного, системного та синергетичного підходів, які вплинули на визначення сутності, структури, функцій інтелектуальної культури майбутніх педагогів та особливостей її формування у процесі професійної підготовки

Біографія автора

Наталія Петрова, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Старший науковий співробітник Інституту педагогіки і психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Балл Г. Методолого-психологічні роздуми в гуманістичному контексті / Георгій Балл. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/ soc_gum/sops/2009_1/PDF/Ball.pdf.

Енциклопедія освіти / голов. ред. Кремень В. Г ; Акад. пед. наук України. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Карпов А. В. Психология метакогнитивных процессов личности / А. В. Карпов, И. М. Скитяева. – М. : Ин-т психологии РАН, 2005. – 352 с.

Конопкин О. А. Осознанная саморегуляция как критерий субъектности / О. А Конопкин // Вопросы психологии. – 2008. – № 3. – С. 22–34.

Савин Е. Ю. Понятийный и метакогнитивний опыт как основа интеллектуальной компетенции : дис. … канд. психол. наук : 19.00.01 / Савин Евгений Юрьевич. – М., 2002. – 162 с.

Семиченко В. А. Пріоритети професійної підготовки: діяльнісний чи особистісний підхід? / В. А. Семиченко // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : монографія / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Віпол, 2000. – 636 с.

Холодная М. А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования / М. А. Холодная. – 2 -е изд., перераб. и доп. – Питер : СПб, 2002. – 272 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Петрова, Н. (2019). МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (14), 229–236. https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163728

Номер

Розділ

Статті