СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПРИ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Станіслав Подолянчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського., Україна https://orcid.org/0000-0001-9088-3342

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173992

Ключові слова:

Технічні дисципліни, вчитель трудового навчання, техніка, технології, графічна підготовка, матеріали, математична підготовка, системний підхід.

Анотація

Стаття присвячена проблемам вивчення технічних дисциплін при підготовці вчителів трудового навчання та технологій, зокрема, розкриттю їхньої цілісності як освітньої системи та виявленню зв’язків між компонентами. З використанням загальнонаукових методів (аналізу, порівняння, синтезу) та системного підходу виділено основні складові вивчення таких дисциплін, зокрема: графічна, математична, матеріалознавча, технічна, технологічна та функціональна. Показано, що визначальним при вивченні технічних дисциплін є не перегрупування окремих курсів у різноманітні інтегровані блоки, а комплексне відображення у їхньому змісті всіх виділених складових.

Біографія автора

Станіслав Подолянчук, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри технологічної освіти, економіки і безпеки життєдіяльності

Посилання

Burdun, V. V. (2007). Problemy fakhovoi pidhotovky suchasnoho vchytelia trudovoho navchannia. Osvita Donbasu – Education in Donbas, 5–6, 22–28 [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Ivanchuk, A. V. (2017). Elementy mashynoznavstva yak zasib formuvannia tekhnichnoho svitohliadu vchyteliv tekhnolohii. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsia: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern Information technologies and innovative teaching methods in specialist training: methodology, theory, experience, problems, issue 48, 120–124 [in Ukrainian].

Korets, M. S. (1997). Novyi pidkhid do vyvchennia mashynoznavstva u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh. Trudova pidhotovka u zakladakh osvity – Labour Education in educational institutions, 2, 40–42 [in Ukrainian].

Korets, M. S. (2007). Teoriia i praktyka tekhnichnoi pidhotovky vchyteliv trudovoho navchannia. Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Lola, V. H. (2003). Formuvannia tekhnolohichnoi kultury maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Orshanskyi, L., Pahuta, M. (2016). Problema proektuvannia zmistu tekhnolohichnoi osvity. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika – Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 2, 264–269 [in Ukrainian].

Podolyanchuk, S. V. (2018). Vyvchennia tekhnichnykh dystsyplin yak vazhlyva skladova pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia. Aktualni problemy pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii serednoi shkoly: teoriia, dosvid, problemy – Modern Issues in training of teachers of labour education and technologies: theory, experience, problems, issue 1, 91–94 [in Ukrainian].

Tkachuk, S. I. (2012). Osoblyvosti tekhniko-tekhnolohichnoi pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky – Scientific Issues of Volodymyr Vynnychenko Kirovohrad State Pedagogical University. Series: Pedagogic Sciences, issue 112, 324–333 [in Ukrainian].

Yurzhenko, V. V. (2004). Formuvannia systemy znan pro osnovy suchasnoho vyrobnytstva u maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Подолянчук, С. (2019). СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПРИ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (19), 102–110. https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173992

Номер

Розділ

Статті