ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173994Ключові слова:
Самостійна діяльність студентів, активізація самостійної діяльності, мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, навчальна гра, навчальні уміння, управління самостійною діяльністю, контроль самостійної діяльності студентів, графік самоаналізу.Анотація
У статті висвітлюється проблема організації самостійної навчальної діяльності майбутніх учителів. Виявлено та обґрунтовано педагогічні умови, які підвищують її продуктивність – стимулювання навчальної діяльності, розвиток інтелектуальних і загальнонавчальних умінь, створення системи управління самостійною діяльністю. Наведено приклади навчальних ігор та вправ, що сприяють підвищенню мотивації навчання та формуванню різних типів навчальних умінь студентів, зокрема під час вивчення педагогіки. Проаналізовано досвід сучасних науковців щодо ефективної організації самостійної начальної роботи у вищій школі та її активізації.
Посилання
Vergasov, V. M. (1985). Aktivizatsiya poznavatelnoy deyatelnosti studentov v vyisshey shkole. Kiev: Vyshcha shkola [in Russian].
Zharova, L. V. (1984). O suschnosti samostoyatelnoy deyatelnosti uchaschihsya. Aktivizatsiya uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti uchaschihsya: inter-university collection of Scientific Works. Leningrad, 64–71 [in Russian].
Kozakov, V. A. (1989). Samostoyatelnaya rabota studentov: training manual. Kiev: UMK VO [in Russian].
Panfilova, A. P. (2006). Igrovoe modelirovanie v deyatelnosti pedagoga: training manual for students of high educational establishments. V. A. Slastenin, I. Ya. Kolesnikova (Ed.). Moskva: Akademiya [in Russian].
Pivovarova, G. P. (1986). Upravlenie samostoyatelnyimi zanyatiyami studentov kak uslovie aktivizatsii ih poznavatelnoy deyatelnosti. Aktivnost lichnosti v obuchenii (psihologo-pedagogicheskiy aspekt): collection of Scientific Works. Moskva, 66–79 [in Russian].
Potapova, N. V. (2013). Pedahohichni umovy aktyvizatsii samostiinoi diialnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u protsesi navchannia. Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Samoshkina, N. V. (2011). Navchalni ihry z pedahohiky: training manual for practical lessons. Kharkiv: KHPA [in Ukrainian].
Formirovanie uchebnoy deyatelnosti studentov. V. Ya. Lyaudis (Ed.) (1989). Moskva: Publishing house of Moscow University [in Russian].