ТЕХНІКА ПОСТАНОВКИ ЗАПИТАНЬ – ІНСТРУМЕНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174001

Ключові слова:

Питання вчителя, техніка постановки запитань, особливості питань учителя, функції питань учителя, типи питань, учні загальноосвітньої школи, таксономія навчальних цілей, пізнавальна діяльність.

Анотація

У статті порушено проблему постановки запитань на уроках в загальноосвітній школі. Автор розглядає сутність поняття «питання вчителя», особливості та місце питань учителя в дидактичній системі, основні умови ефективного застосування питань на уроках. Описано техніку постановки запитань, що базуються на створеній Б. Блумом таксономії навчальних цілей по рівням пізнавальної діяльності учнів. Серед них: прості питання; уточнюючі питання;  питання-інтерпретації; оцінюючі питання; творчі питання; практичні питання.

Біографії авторів

Світлана Русавська, КВНЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка».

Викладач

Надія Михайловська, Уманський медичний коледж.

Викладач

Посилання

Averyanov, L. Ya. (1998). Sociology: the art of asking questions. Moscow: Іnstitute of Sociology [in Russian].

Amonashvili, Sh. A. (1988). Hello children! Moscow: Education [in Russian].

Hіn, А. О. (2015). Pedagogic techniques: Freedom of choice. Openness. Activity. Feedback. Ideality. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Gorsky, D. P. (1991). A brief dictionary of logic. Moscow: Nauka [in Russian].

Gredinarova, O. M. (2017). Scheme-model of a functional-system approach as a tool for systematization of students’ knowledge and the formation of systemic and creative thinking. Zaporizhzhia: Eidos [in Ukrainian].

Zaprudsky, N. I. (2004). Modern school technologies: а manual for teachers. Minsk: “Belarusian House of Printing” [in Belarusian].

Isakova, N. A. (2000). Functions and place of teacher questions in primary school lesson (Candidate dissertation). Kaliningrad [in Russian].

Matyushkin, A. M. (1984). The main directions of the study of thinking and creativity. Psychological Journal, Vol. 5, 1, 9–17 [in Russian].

Rubinstein, S. L. (1989). Basics of general psychology. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Savenkov, A. I. (2003). The content and organization of research training of schoolchildren. Moscow: Sentyabr’ [in Russian].

Shishov, S. E. (1998). Monitoring the quality of education at school. Moscow: Rossiyskoye pedagogicheskoye agenstvo [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Русавська, С., & Михайловська, Н. (2019). ТЕХНІКА ПОСТАНОВКИ ЗАПИТАНЬ – ІНСТРУМЕНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (19), 126–133. https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174001

Номер

Розділ

Статті