КОНЦЕПТУАЛЬНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В АВСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174007Ключові слова:
Система освіти Австрії, підготовка педагогічних кадрів, вища педагогічна освіта, державна політика, нормативно-правова база, концептуальна модель, стратегії реформування, напрями модернізації.Анотація
Статтю присвячено аналізу австрійського досвіду концептуального проектування і нормативного регулювання модернізації системи вищої педагогічної освіти. У процесі дослідження розглянуто основні пріоритети австрійської державної політики у сфері професійної підготовки педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах, висвітлено сучасні концептуальні підходи і нормативні положення щодо її реформування. У результаті в публікації представлена парадигмально нова модель розвитку системи педагогічної освіти Австрії, що передбачає її виведення на світовий рівень, а відтак стосується багатьох проблем, зокрема посилення інноваційної спрямованості, структурно-організаційної перебудови, змістово-цільової модернізації і т.д. Проаналізована в статті концептуальна і правова база модернізації австрійської системи вищої педагогічної освіти орієнтує на поступальну реалізацію реформ з акцентом на власних національних інтересах та з урахуванням міжнародних тенденцій у цій сфері.Посилання
Byndas, O. M. (2016). Profesiina pidhotovka vchyteliv inozemnykh mov mahisterskoho rivnia v universytetskykh koledzhakh pedahohichnoi osvity Avstrii. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].
Dzevytska, L. S. (2016). Pidhotovka vchyteliv nimetskoi movy v vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Avstrii. Extended abstract of candidate’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].
Miaskovskyi, M. Ye. (2009). Pedahohichna osvita Avstrii ХІХ – pochatku ХХ st. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].
BMUKK & BMWF (2010). Lehreinnenbildung NEU. Die Zukunft der pädagogischen Berufe. Endbericht. Wien: BMUKK/BMWF [in German].
Bundesrahmengesetz zur Einführung einer neuen Ausbildung für Pädagoginnen und Pädagogen vom 11.7.2013. Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich, Vol. 124, 1–19 [in German].
Dienstrechtsnovelle 2013 – Pädagogischer Dienst. Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich, Vol. 211, 1–51 [in German].
König, J., Herzmann, P. (2016). Lehrerberuf und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt [in German].
Messner, R. (2004). Leitlinien einer phasenübergreifenden Lehrerbildung. Seminar, Vol. 4, 9–27 [in German].
Posch, P. (2007). Gesellschaftliche Entwicklungen und neue Ansprüche an die Lehrerinnenbildung. Pädagogik für Niederösterreich – Festschrift zur Gründung der Pädagogischen Hochschule Niederösterreich. E. Rauscher (Ed.). Baden: PH Niederösterreich, 15–25 [in German].
Schratz, M. (2012). Die Neuordnung der Lehrerbildung in Österreich. Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Analysen, Perspektiven und Forschung. D. Bosse, L. Criblez, T. Hascher (Ed.). Immenhausen: Prolog Verlag, 393–108 [in German].