КОНЦЕПТУАЛЬНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В АВСТРІЇ

Автор(и)

  • Оксана Сторонська Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка., Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2348-0265

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174007

Ключові слова:

Система освіти Австрії, підготовка педагогічних кадрів, вища педагогічна освіта, державна політика, нормативно-правова база, концептуальна модель, стратегії реформування, напрями модернізації.

Анотація

Статтю присвячено аналізу австрійського досвіду концептуального проектування і нормативного регулювання модернізації системи вищої педагогічної освіти. У процесі дослідження розглянуто основні пріоритети австрійської державної політики у сфері професійної підготовки педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах, висвітлено сучасні концептуальні підходи і нормативні положення щодо її реформування. У результаті в публікації представлена парадигмально нова модель розвитку системи педагогічної освіти Австрії, що передбачає її виведення на світовий рівень, а відтак стосується багатьох проблем, зокрема посилення інноваційної спрямованості, структурно-організаційної перебудови, змістово-цільової модернізації і т.д. Проаналізована в статті концептуальна і правова база модернізації австрійської системи вищої педагогічної освіти орієнтує на поступальну реалізацію реформ з акцентом на власних національних інтересах та з урахуванням міжнародних тенденцій у цій сфері.

Біографія автора

Оксана Сторонська, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри порівняльної педагогіки та методики викладання іноземних мов

Посилання

Byndas, O. M. (2016). Profesiina pidhotovka vchyteliv inozemnykh mov mahisterskoho rivnia v universytetskykh koledzhakh pedahohichnoi osvity Avstrii. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].

Dzevytska, L. S. (2016). Pidhotovka vchyteliv nimetskoi movy v vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Avstrii. Extended abstract of candidate’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].

Miaskovskyi, M. Ye. (2009). Pedahohichna osvita Avstrii ХІХ – pochatku ХХ st. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

BMUKK & BMWF (2010). Lehreinnenbildung NEU. Die Zukunft der pädagogischen Berufe. Endbericht. Wien: BMUKK/BMWF [in German].

Bundesrahmengesetz zur Einführung einer neuen Ausbildung für Pädagoginnen und Pädagogen vom 11.7.2013. Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich, Vol. 124, 1–19 [in German].

Dienstrechtsnovelle 2013 – Pädagogischer Dienst. Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich, Vol. 211, 1–51 [in German].

König, J., Herzmann, P. (2016). Lehrerberuf und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt [in German].

Messner, R. (2004). Leitlinien einer phasenübergreifenden Lehrerbildung. Seminar, Vol. 4, 9–27 [in German].

Posch, P. (2007). Gesellschaftliche Entwicklungen und neue Ansprüche an die Lehrerinnenbildung. Pädagogik für Niederösterreich – Festschrift zur Gründung der Pädagogischen Hochschule Niederösterreich. E. Rauscher (Ed.). Baden: PH Niederösterreich, 15–25 [in German].

Schratz, M. (2012). Die Neuordnung der Lehrerbildung in Österreich. Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Analysen, Perspektiven und Forschung. D. Bosse, L. Criblez, T. Hascher (Ed.). Immenhausen: Prolog Verlag, 393–108 [in German].

##submission.downloads##

Як цитувати

Сторонська, О. (2019). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В АВСТРІЇ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (19), 134–140. https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174007

Номер

Розділ

Статті