МОДЕРНІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.174022Ключові слова:
Технологічна освіта, технології, вчитель трудового навчання та технологій, освітні інновації, STEM, STEM-освіта, STEAM, природничо-математичні дисципліни.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної педагогічної освіти – модернізації професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій на засадах STEM-орієнтованого підходу.
Метою роботи є визначення ролі і місця учителя трудового навчання та технологій предмету «Технології» у системі STEM-освіти. Завданнями роботи є проведення системного аналізу сучасних тенденцій розвитку технологічної освіти в Україні та за кордоном, пошук шляхів удосконалення професійної підготовки учителів.
Модернізація системи технологічної освіти розглядається як один із чинників успішної реалізації завдань розвитку STEM-освіти. Автори дослідження широко використовують досвід і матеріали вчених з США та Великої Британії.
Визначено перспективи розвитку технологічної освіти, обґрунтовано необхідність подальших досліджень теоретичних і методичних основ впровадження STEM-навчання в освітній галузі «Технології».
Посилання
Balyk, N. P. (2017). Pidkhody ta osoblyvosti suchasnoi STEM-osvity. Physical and Mathematical Education, issue 2, 26–30. [in Ukrainian] URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_6.
Boichuk, V. M. (2016). Suchasni tendentsii tekhnolohichnoi osvity v Ukraini. Modern informational technologies and innovative methods in professional training: methodology, theory, experience, problems, issue 46, 5–8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2016_46_3 [in Ukrainian].
Zghurovskyi, M. (2003). Suspilstvo znan ta informatsii – tendentsii, vyklyky, perspektyvy. URL: https://dt. ua/ECONOMICS/suspilstvo_znan_ta_informatsiyi__tendentsiyi,_vikliki,_perspektivi.html [in Ukrainian].
Zuiev, V. M. (2010). Poniattia tekhnolohii v suchasnii filosofii. Visnyk of the NTUU “KPI”. Philosophy. Psychology. Pedagogics, No 3, 23–26. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2010_3_4 [in Ukrainian].
Kobernyk, O. M. (2010). Tekhnolohichna osvita uchniv v Ukraini u ХХІ stolitti. URL: http://rusnauka. com/13_NPN_2010/ Pedagogica/66067.doc.htm.
Kolomiiets, A. M. (2017). Vprovadzhennia elementiv STEM-osvity u protses pidhotovky maibutnikh pedahohichnykh pratsivnykiv. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy. A collection of abstracts on the materials of the All-Ukrainian scientific and practical Internet conference with international participation (Ternopil, November 9–10, 2017), 49–53. URL: http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua/media/arhive/09.11.2017_TZBVb5l.pdf [in Ukrainian].
Melnyk, I. Yu., Nefodova, H. D., Zadyrei, N. M. (2018). STEM-navchannia yak osnova tekhnolohichnoi hramotnosti universytetskoi osvity. Teoretyko-praktychni problemy vykorystannia matematychnykh metodiv ta komp’iuterno-oriientovanykh tekhnolohii v osviti ta nautsi: Collection of Materials ІІ Scientific and Practical Conference, March 28th, 2018, Borys Grinchenko Kyiv University, 54–57. URL:http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/25739/1/I_Melnyk_Konf_2018_FITU.pdf [in Ukrainian].
Methodological recommendations for the development of STEM education in general secondary and non-formal education institutions for the 2018/2019 school year. Institute of education content modernization, Mail No 22.1/10-2573 of 19.07.18. URL: https://drive.google.com/file/d/1jwoLpGOXiRH5v9OPS1s 4ALi1_THWJ-Ts/view [in Ukrainian].
Tkachuk, S. I., Kobernyk, O. M. (2014). Osnovy teorii tekhnolohichnoi osvity: navchalnyi posibnyk. Uman: Vizavi.
Bell, Dawne (2016). The reality of STEM education, design and technology teachers’ perceptions: a phenomenographic study. International Journal of Technology and Design Education, 26(1), 61–79. doi: https://doi.org/10.1007/s10798-015-9300-9.
Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM Education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher, 70, 30–35.
Moye, J. J. (2009). Technology education teacher supply and demand – A critical situation. The Technology Teacher, 69(2), 30–36. URL: https://www.iteea.org/File.aspx?id=85468&v=6815d335.
Sanders, M. E. (2000). Web-based portfolios for technology education: A personal case study. Journal of Technology Studies, (1), 11–18.
Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher, vol. 68, no. 4, pp. 20–26, 2009. URL: https://vtechworks.lib.vt.edu/bitstream/handle/10919/51616/STEMmania.pdf? sequence.
STEM: Problems and perspectives. (2016). N. Morze, Borys Grinchenko Kyiv Universit, August 19th, 2016 URL: https://www.slideshare.net/ippo-kubg/stem-65590054 [in Ukrainian].