ХАРАКТЕРИСТИКА ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОГО СТУДЕНТСЬКОГО ГУРТКА «ОСНОВИ РОБОТИ ПСИХОЛОГА В ІНКЛЮЗИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174128Ключові слова:
Навчальний студентський гурток, майбутні психологи, професійна підготовка, інклюзивні навчальні заклади, зміст навчання.Анотація
У статті на основі аналізу емпіричного матеріалу схарактеризовано сутність розробленого та апробованого автором у закладах вищої освіти навчального студентського гуртка «Основи роботи психолога в інклюзивних навчальних закладах». Описано процес досягнення мети навчального студентського гуртка – підготувати майбутніх психологів до кваліфікованої роботи в інклюзивних навчальних закладах – шляхом виконання завдань: усвідомлення майбутніми психологами сутності ключових теоретичних питань проблеми психологічної сфери діяльності інклюзивних навчальних закладів, передусім – проблем порушень психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та взаємодії суб’єктів інклюзивних навчальних закладів; набуття спеціальних умінь та навичок діяльності психолога у інклюзивних навчальних закладах; набуття практичного досвіду з метою закріплення набутих спеціальних знань, умінь та навичок у процесі лабораторно-практичних занять.Посилання
Al’okhina S. (2019). Inklyuzyvna osvita v Ukrayni: zdobutky, problemy ta perspektyvy: rezyume analitychnoho zvitu za rezul’tatamy kompleksnoho doslidzhennya. URL: http://www.twirpx.com/ fle/974948 [in Ukrainian].
Andriychuk N. M. (2016). Inklyuzyvna osvita v suchasniy humanitarniy nautsi: ponyatiyno-katehorial’nyy aparat. Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 16: Tvorcha osobystist’ uchytelya: problemy teoriyi i praktyky, issue 26, 3–7 [in Ukrainian].
Arishchenko A. S. (2016). Stan rozroblenosti problemy inklyuzyvnoho navchannya v Ukrayini ta SSHA. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalʹnoosvitniy shkolakh, issue 47, 56–62 [in Ukrainian].
Bovkush K. P. (2015). Model’ formuvannya hotovnosti maybutn’oho vchytelya pochatkovoyi shkoly do vzayemodiyi uchniv v umovakh inklyuzyvnoho navchannya. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi, 6, 67–74 [in Ukrainian].
Bobryts’ka V. I. (2015). Aktual’ni problemy inklyuzyvnoyi osvity v Ukrayini. Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka, issue 5–6, 7–11 [in Ukrainian].
Hladun T. O. (2016). Rozbudova inklyuzyvnoyi osvity v Ukrayini yak umova rozvytku sotsial’noyi kompetentnosti ditey z invalidnistyu. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahal’noosvitniy shkolakh, issue 48, 77–83 [in Ukrainian].
Demchenko I. I. (2015). Pidhotovka vchytelya do roboty v inklyuzyvniy pochatkoviy shkoli. Uman’: FOP Zhovtyy O. O. [in Ukrainian].
Derzhavnyy standart dlya ditey z osoblyvymy osvitnimy potrebamy (2013). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/607-2013-п [in Ukrainian].
Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» vid 05.09.2017 № 2145-VIII. (2017). URL: zakon.rada.gov.ua/go/2145-19 [in Ukrainian].
Kaydalova H. P. (2015). Dosvid zarubizhnykh krayin u zaprovadzhenni inklyuzyvnoho navchannya v Ukrayini. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi, 6, 108–116 [in Ukrainian].
Kontseptsiya rozvytku inklyuzyvnoyi osvity (2012). URL: https://docs.google.com/document/d/1uL7wx NKDHWcZ3v4duuZilozyyXfEYlE-PMps3YNrWKc/edit?hl=en [in Ukrainian].
Maslovs’ka Y. S. (2015). Psykholohichni aspekty inklyuzyvnoyi osvity. Upravlinnya shkoloyu, 22/24, 91–95 [in Ukrainian].
Osadchenko I. I. (2010). Sutnist’ riznovydovoyi pedahohichnoyi refleksiyi. Obriyi. issue 2(31), 38–41 [in Ukrainian].
Suprun D. M. (2018). Teoriya ta praktyka profesiynoyi pidhotovky psykholohiv v haluzi spetsial’noyi osvity. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [in Ukrainian].
Yaraya T. A. (2014). Osobystisna hotovnist’ maybutnikh psykholohiv do profesiynoyi diyal’nosti v umovakh inklyuzyvnoyi osvity. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyyiv [in Ukrainian].