РОЗВИТОК ЕСПЕРАНТО-РУХУ В УКРАЇНІ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНУ: ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174131Ключові слова:
Есперанто, есперанто-рух, історіографія проблеми, педагогічна історіографія, історіографічні етапи, хронологічні межі, соціокультурний феномен.Анотація
У статті здійснено аналіз історіографічних праць з проблеми розвитку есперанто-руху – соціально-педагогічної системи, основними елементами якої є люди – носії мови та її прихильники, добровільно об’єднані в організації, асоціації, союзи, клуби або інші види формувань, співтовариств для досягнення певної мети, створення та популяризації духовної і матеріальної культурної єдності, норм, цінностей, критеріїв. Автором з’ясовано, що різноманіття історіографічного матеріалу дозволяє повною мірою розглянути проблему соціально-педагогічних засад розвитку есперанто-руху в Україні в кінці ХІХ – середині 30-х років ХХ століття.Посилання
Bezrodnyi, Ye. F. (1972). Radianska Ukraina v mizhnarodnomu spivrobitnytstvi SRSR v haluzi sportu. 1924–1928 rr. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 8, 98–107 [in Ukrainian].
Hupan, N. (2013). Dzherelna baza istorii pedahohiky: poshuk pidkhodiv do systematyzatsii. Ridna shkola, 8–9, 67–70 [in Ukrainian].
Izgur, I. (1925). Organizacija mezhdunarodnoj solidarnosti. Mezhdunarodnyj jazyk po sluzhbe proletariatu. Moskva; Kazan’: Izd. “Novaja Jepoha” pri CK SJeSR [in Russian].
Ivanenko, V. V. (1992). Dzherelo narodnoi dyplomatii. Mizhnarodni zv’iazky trudiashchykh Ukrainy v 20–30-kh rr. Dnipropetrovsk: Vyd-vo DDU [in Ukrainian].
Izghur, I. (1926). Vsesvitnia mova esperanto y shkola. Moskva – Kharkiv: Ob’iednane vyd-vo «Nova epokha» pry TsK SERK Ukrainskyi sektor [in Ukrainian].
Koliada, N. M. (2018). Pedahohichna istoriohrafiia ta dzhereloznavstvo yak vazhlyvi skladovi istoryko-pedahohichnoho doslidzhennia. Istoryko-pedahohichnyi almanakh, issue 2, 21–30 [in Ukrainian].
Makhorin, H. (2012). Narysy z istorii esperanto-rukhu v Ukraini. Zhytomyr: FOP Yeveniuk O. O. [in Ukrainian].
Makhorin, H. (2012). Narysy z istorii esperanto-rukhu v Ukraini. Zhytomyr: FOP Yeveniuk O. O. [in Ukrainian].
Molokov, D. (2013). Teoretiko-metodologicheskie osnovy pedagogicheskoj istoriografii. Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego, 5, 127–133 [in Russian].
Sukhomlynska, O. V. (2003). Kontseptualni zasady rozvytku istoryko-pedahohichnoi nauky v Ukraini. Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem. Kyiv: A.P.N., 16–25 [in Ukrainian].
Jesperanto-dvizhenie: fragmenty istorii (2008). sost. A. V. Sidorov. Moskva: Impjeto [in Russian].