КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174150Ключові слова:
Готовність до педагогічної діяльності, дослідницькі знання, дослідницькі вміння майбутніх учителів початкової школи, метод дослідження, критерії, показники, рівні сформованості дослідницьких умінь.Анотація
У статті розкрито критерії та показники визначення рівнів сформованості дослідницьких умінь студентів спеціальності «Початкова освіта». Із цією метою застосовано методи узагальнення педагогічного досвіду й контент-аналізу. На основі проаналізованого науково-педагогічного досвіду та вимог Професійного стандарту і Державного стандарту початкової освіти розроблено систему критеріїв і показників вимірювання рівнів володіння дослідницькими вміннями, що дасть можливість виявити деякі причини неуспішності студентів у проведенні досліджень і окреслити для кожного з них індивідуальну траєкторію формування цих умінь.Посилання
Babenko, T. P. (2015). Formuvannia doslidnytskykh umin i navychok studentiv medychnoho koledzhu u protsesi proektnoi diialnosti. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Busel, V. T. (Ed.). (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Kyiv, Irpin [in Ukrainian].
Volynets, Yu. O. (2013). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh vyhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv u fakhovii pidhotovtsi. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity. Zatverdzheno Postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy № 87 vid 21 liutoho 2018 r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/87-2018-п [in Ukrainian].
Ihnatenko, N. V. (2010). Model profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly. Humanitarnyi visnyk Derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Pereyaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody». Pereiaslav-Khmelnytskyi, 19, 55–60 [in Ukrainian].
Nizovtsev, A. V. (2010). Formuvannia doslidnytskykh umin studentiv tekhnichnykh universytetiv u protsesi vyvchennia profesiino-oriientovanykh dystsyplin. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].
Omelianenko, H. P. (2012). Formuvannia naukovo-doslidnytskykh umin u bakalavriv iz fizychnoho vyhovannia i sportu zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tehnolohii. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr [in Ukrainian].
Pavliuk, L. V. (2015). Formuvannia doslidnytskykh umin u maibutnikh bakalavriv enerhetyky ahropromyslovoho vyrobnytstva u protsesi vyvchennia elektrotehnichnykh dystsyplin. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Profesiinyi standart «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity»: Nakaz Ministerstva sotsialnoi polityky Ukrainy № 1143 vid 10.08.2018 r. URL: https://www.msp.gov.ua/files/News/ 20180815/201808 15.pdf [in Ukrainian].
Stepaniuk, K. I. (2013). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly u protsesi proektnoi diialnosti. Extended abstract of candidate’s thesis. Berdiansk [in Ukrainian].
Falko, M. I. (2005). Formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh uchyteliv muzyky u vyshchykh pedahohichnykh zakladakh osvity. Candidate’s thesis. Sumy [in Ukrainian].
Fitsula, M. M. (2005). Pedahohika. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].