DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174173

МОТИВАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ірина Онищенко

Анотація


У статті розкрито сутність понять «мотиваційна компетентність», «мотиваційна компетентність вчителя початкових класів»; обґрунтовано необхідність формування мотиваційної компетентності як складової професійної компетентності вчителя початкової школи; описано структуру мотиваційної компетентності вчителя початкової школи; проаналізовано особливості впливу інформатизації вищої освіти на процес формування мотиваційної компетентності майбутніх учителів початкових класів; схарактеризовано мотиваційну компетентність як передумову формування мотивації до професійної діяльності в майбутніх учителів початкових класів в умовах інформатизації вищої освіти.

Ключові слова


Компетентнісний підхід; компетентність; мотиваційна компетентність; професійна компетентність; мотивація; мотивація до професійної діяльності; інформатизація; інформатизація освіти; інформаційні технології.

Повний текст:

PDF PDF (English)

Посилання


Bakhmat, N. V. (2017). Teoretychni i metodychni zasady pedahohichnoi pidhotovky vchyteliv pochatkovoi shkoly v umovakh informatsiino-osvitnoho seredovyshcha vyshchoho navchalnoho zakladu. Doctor’s thesis. Kam’ianets-Podilskyi, Kyiv [in Ukrainian].

Bodaljov, A. A. (1998). Vershina v razvitii vzroslogo cheloveka: harakteristiki i uslovija dostizhenija. Moskva: Flinta-Nauka [in Russian].

Burakova, I. S., Knjazhenko, L. P. (2017). Motivacionnaja sostavljajushhaja professional’noj kompetentnosti. Professional’naja orientacija – Professional orientation, 1, 38–43 [in Russian].

Vakolia, T. I. (2014). Do problemy profesiinoi kompetentnosti vchytelia pochatkovoi shkoly. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu – Scientific herald of Uzhgorod National University, issue 34, 48–51 [in Ukrainian].

Grebenjuk, T. B., Gurova, V. P. (2007). Formirovanie motivacionnoj kompetentnosti u starsheklassnikov v uchebno-vospitatel’nom processe. Kaliningrad: Izd-vo RGU im. I. Kanta [in Russian].

Denysova, S. P. (2014). Komponenty formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly v umovakh pedahohichnoho koledzhu. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University, issue 115, 63–66 [in Ukrainian].

Doroshenko, Yu. O., Birillo I. V., Khliupin O. A. et al. (2012). Kontseptualni zasady formuvannia informatychnoi kompetentnosti maibutnikh arkhitektoriv. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti: dosvid, problemy, perspektyvy: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Lviv: LDU BZhD, 133–139 [in Ukrainian].

Kademiia, M. Yu. (2015). Formuvannia motyvatsiinoi kompetentnosti uchniv profesiino-tekhnichnykh zakladiv. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Kyiv – Vinnytsia: Planer, issue 42, 92–97 [in Ukrainian].

Kademiia, M. Yu., Didukh, L. I. (2015). Formuvannia motyvatsiinoi kompetentnosti studentiv. Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity. Kharkiv: NTU «KhPI», issue 42(46), 267–274 [in Ukrainian].

Karpova, L. H. (2004). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchytelia zahalnoosvitnoi shkoly. Kharkiv [in Ukrainian].

Nihametzianova, K. R. (2017). Formuvannia motyvatsiinoi kompetentnosti kursantiv na zaniattiakh z inozemnoi movy profesiinoho spilkuvannia. Molodyi vchenyi – Young scientist, 10(50), 487–491 [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. URL: http://mon. gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/12/05/konczepcziya.pdf [in Ukrainian].

Polukarov, V. V., Dolzhenko, O. V. (2003). Formirovanie i ocenka motivacionnoj kompetencii budushhih zhurnalistov pri obuchenii v vuze. Sibirskij pedagogicheskij zhurnal – Siberian Pedagogical Journal. Novosibirsk: NGPU, 38–42 [in Russian].

Fursykova, T. V. (2012). Formuvannia motyvatsiinoi kompetentnosti studentiv u protsesi vyvchennia kompiuternoi hrafiky. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova – Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov. Kyiv: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 18(28), 115–120 [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бахмат Н. В. Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки вчителів початкової школи в умовах інформаційно-освітнього середовища вищого навчального закладу: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Кам’янець-Подільський, Київ, 2017. 510 с.

2. Бодалёв А. А. Вершина в развитии взрослого человека: характеристики и условия достижения. Москва: Флинта-Наука, 1998. 168 с.

3. Буракова И. С., Княженко Л. П. Мотивационная составляющая профессиональной компетентности. Профессиональная ориентация. 2017. № 1. С. 38–43.

4. Ваколя Т. І. До проблеми професійної компетентності вчителя початкової школи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2014. Вип. 34. С. 48–51.

5. Гребенюк Т. Б., Гурова В. П. Формирование мотивационной компетентности у старшеклассников в учебно-воспитательном процессе: монографія. Калининград: Изд-во РГУ им. И. Канта, 2007. 96 с.

6. Денисова С. П. Компоненти формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в умовах педагогічного коледжу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2014. Вип. 115. С. 63–66.

7. Дорошенко Ю. О., Бірілло І. В., Хлюпін О. А. та ін. Концептуальні засади формування інформатичної компетентності майбутніх архітекторів. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 12–14 лист. 2012 р.). Львів: ЛДУ БЖД, 2012. С. 133–139.

8. Кадемія М. Ю. Формування мотиваційної компетентності учнів професійно-технічних закладів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ-Вінниця: Планер, 2015. Вип. 42. С. 92–97.

9. Кадемія М. Ю., Дідух Л. І. Формування мотиваційної компетентності студентів. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. Харків: НТУ «ХПІ», 2015. Вип. 42(46). С. 267–274.

10. Карпова Л. Г. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2004. 27 с.

11. Нігаметзянова К. Р. Формування мотиваційної компетентності курсантів на заняттях з іноземної мови професійного спілкування. Молодий вчений. 2017. № 10(50). С. 487–491.

12. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/12/05/konczepcziya.pdf.

13. Полукаров В. В., Долженко О. В. Формирование и оценка мотивационной компетенции будущих журналистов при обучении в вузе. Сибирский педагогический журнал. Новосибирск: НГПУ, 2003. С. 38–42.

14. Фурсикова Т. В. Формування мотиваційної компетентності студентів у процесі вивчення комп’ютерної графіки. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. Вип. 18(28). С. 115–120.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.