ФОЛЬКЛОРНО-ЕТНОГРАФІЧНА ЕКСПЕДИЦІЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174177

Ключові слова:

Професійна компетентність майбутніх учителів хореографії, фольклорно-етнографічна експедиція, студент-хореограф, пошукова робота, фольклорний танець, функції фольклорної експедиції, форми і методи пошукової роботи.

Анотація

У статті розкрито особливості застосування фольклорно-етнографічних експедицій як засобу професійної підготовки майбутніх учителів хореографії.
Визначено основні принципи організації, функції фольклорно-етнографічної експедиції, розглянуто методику запису, обробки та документування фольклорного танцю. Висвітлено деякі аспекти формування професійних навичок, які передбачають розвиток інтересу до пошуково-пізнавальної діяльності, широкої ерудованості у системі національної культури, ретельну підготовку з історії та теорії жанрів хореографії, знання специфіки виконання, символіки, форм побутування та подальшого відтворення фольклорних зразків на сцені. 

Біографія автора

Інна Терешко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доцент кафедри хореографії та художньої культури

Посилання

Vasylenko, K. Yu. (1996). Leksyka ukrainskoho narodno-stsenichnoho tantsiu [3 vyd.]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].

Hrytsa, S. Y. (1996). Ukrainska khudozhnia kultura. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Humeniuk, A. I. (1969). Ukrainski narodni tantsi. Kyiv: Nauk. dumka, issue 2 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu». URL: http://zakon.rada.gov.ua/ go/2145-19. Nazva z ekrana [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2006). Protsesy modernizatsii suchasnoi pedahoihchnoi osvity v Ukraini. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia: polsko-ukrainskyi zhurnal / T. Levovatskoho, I. Vilsh, I. Ziaziuna, N. Nychkalo (Eds). Chenstokhova – Kyiv: AJD, VIII. 105–115 [in Ukrainian].

Metodyka ukrainoznavchykh doslidzhen: ekspedytsiinyi vymir (2011) / Syvachuk Nataliia Petrivna, Tereshko Inna Hryhorivna. Uman: Almi [in Ukrainian].

Sadovenko, S. M., Bosyk, Z. O. (2010). Pam’iatka-zapytalnyk na dopomohu zbyracham ukrainskoi usnoi narodnopoetychnoi tvorchosti: metodychni rekomendatsii. Vyd. 2-e / pererob. z 1-ho vyd. ta dop. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].

Syvachuk, N. P. (2008). Folklorna praktyka: Umanskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. Pavla Tychyny. 2-he vyd. Kyiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Subina, O. O. (2013). Yevropeiskyi vymir pedahohichnoi osvity v XXI stolitti. Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Trotsko, H. V. (1997). Teoretychni ta metodychni osnovy pidhotovky studen-tiv do vykhovnoi diialnosti u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh. Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Chubynskyi, P. (1995). Mudrist vikiv: Ukrainske narodoznavstvo u tvorchii spadshchyni Pavla Chubynskoho: u 2 kn. Kyiv: Mystetstvo, Kn. 1 [in Ukrainian].

Shukhevych, V. O. (1999). Hutsulshchyna [2-he vyd. 1899]. Verkhovyna: Hutsulshchyna, Ch. 3 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Терешко, І. (2019). ФОЛЬКЛОРНО-ЕТНОГРАФІЧНА ЕКСПЕДИЦІЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (20), 134–141. https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174177

Номер

Розділ

Статті