ПОЧУТТЯ СТРАХУ ЗА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

  • Катерина Житнухіна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6153-516X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174804

Ключові слова:

Виховання, почуття страху, прийняття рішення, відповідальне ставлення, майбутня професія, студенти педагогічних університетів.

Анотація

У статті на основі аналізу емпіричного матеріалу схарактеризовано почуття страху за прийняття рішення як перешкоду і як чинник формування відповідального ставлення до майбутньої професії у студентів педагогічних університетів. Встановлено причини та етапи, наслідки виникнення почуття страху за прийняття рішення у педагогічній ситуації. Констатовано, що страх виникає не через дію, а через ризик отримати невідомий результат доручення/завдання, який може бути оцінений як неуспішний. Визначено етапи виховання майбутніх учителів щодо усунення почуття страху перед виконанням завдання/доручення. Сформульовано завдання викладачів щодо убезпечення виникнення почуття страху за прийняття рішення у педагогічній ситуації.

Біографія автора

Катерина Житнухіна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Викладач кафедри виховних технологій та педагогічної творчості

Посилання

Bodrov, V. A. (1991). Professional’naya otvetstvennost’ kak psikhologicheskaya kategoriya sub’yekta deyatel’nosti. Psikhologicheskiye issledovaniya problemy formirovaniya lichnosti professionala. Moskva: In-t psikhologii AN SSSR, 157–167 [in Russian].

Osadchenko, I. I. (2011). Teoriya i praktyka sytuatsiynoho navchannya u pidhotovtsi maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly. Uman’: PP Zhovtyy [in Ukrainian].

Pochuttya strakhu. (2019). Psykholohis. Entsyklopediya praktychnoho psykholoha. URL: http://psychologis. com.ua/chuvstvo_straha.htm [in Ukrainian].

Shcherban, T. D., Rayko, V. V. (2013). Vidpovidal’nist’ osobystosti yak chynnyk hotovnosti do profesiynoyi diyal’nosti. Zbirnyk naukovykh prats’. Psykholohichni nauky, 2, 10(91), 335–341 [in Ukrainian].

Darling-Hammond, L. (2010). Teacher Education and the American Future. Journal of Teacher Education. January. URL: https://www.chalkboardproject.org/sites/default/files/Teacher-Education-the-American-Future-JTE.pdf

Kansanen, P. (2003). Teacher Education in Finland. Current Models and New Developments. URL: www.helsinki.fi/~pkansane/Cepes.pdf

Raven, J. (1991). The Tragic Illusion: Educational Testing. Winner of World Education Fellowship Best Book of Year Award. Trillium Press.

Raven, J. & Navrotsky, V. (2001). The Development and Use of maps of Socio-Cybernetic Systems to Improve Educational and Social Policy, with particular reference to sustainability. Journal of Mental Changes, 7(1–2), 19–60.

Sabirova, Е. (2016). Pedagogical Guest Room as an Educational Form of Students’ Pedagogical Competence Development. International Journal of Environmental & Science Education, 11(6), 1059–1064.

##submission.downloads##

Як цитувати

Житнухіна, К. (2019). ПОЧУТТЯ СТРАХУ ЗА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (20), 56–65. https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174804

Номер

Розділ

Статті