ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ І ПРОГРАМ З ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ СПОЛУЧЕНОГО КОРОЛІВСТВА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ ТА ПІВНІЧНОЇ ІРЛАНДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205455Ключові слова:
Підготовка фахівців з дошкільної освіти, аналіз навчальних планів і програм, курикулум, провідні університети Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, порівняльний аналіз, навчальні плани, навчальні модулі.Анотація
У результаті порівняльного аналізу навчальних планів провідних університетів Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії встановлено, що можливість реалізації індивідуальних навчальних планів у ЗВО забезпечується системою їх побудови за модульно-блоковою підготовкою. Визначено співвідношення блоків навчальних планів та вказано на їх пріоритети та специфіку підготовки бакалаврів за основним фахом і спеціалізаціями на прикладі провідних університетів Мідлсекського (Middlesex University), Бірмінгем Сіті (Birmingham City University), західної Шотландії (University the West Scotland), Ноттінгем Трент (Nottingham Trent University), Уельского та Свонсі (Swansea University).Посилання
Aleksieieva, O. V. (2004). Suchasni tendentsii vykhovannia ta osvity v rozvynenykh krainakh svitu. Pedahohika i psykholohiia, 3, 119–124 [in Ukrainian].
Haharin, M. I. (2017). Zarubizhna systema vyshchoi osvity. Uman: Vizavi [in Ukrainian].
Knodel, L. V. (2004). Suchasna osvitnia systema u Velykii Brytanii. Nauk. zapysky Ternop. derzh. pedahoh. un-tu im. V. Hnatiuka. Ser.: Pedahohika. Ternopil, Issue 5, 200–205 [in Ukrainian].
Kumkov, D. L. (2014). Osvitnia polityka Velykobrytanii. Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu: zb. nauk. pr. nauk. konf. vykladachiv universytetu za 2013 rik, 4‒6 liutoho 2014 roku. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 71–72 [in Ukrainian].
Kozak, L. V. (2017). Suchasna doshkilna osvita: yevropeiskyi dosvid rozvytku. Osvitolohichnyi dyskurs, 3–4, 235–251 [in Ukrainian].
Marusynets M. M. (2006). Metodolohichni aspekty vdoskonalennia zmistu vyshchoi pedahohichnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky. Zaporizhzhia, Issue 39, 248–253 [in Ukrainian].
Melnyk, N. I. (2017). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky doshkilnykh pedahohiv u krainakh Zakhidnoi Yevropy. Doctor’s thesis. Uman [in Ukrainian].
Piskunov, A. F. (2004). Dvuhstupenchataja model' i kreditnaja sistema v vysshem obrazovanii SShA i Zapadnoj Evropy: opyt dlja postsovetskih stran. Analiticheskij obzor sostojanija i mezhdunarodnyh tendencij razvitija sistem obrazovanija, 9 (ijul'-sentjabr'). URL: http://charko.narod.ru/tekst/an9/3_1.html [in Russia].
Pukhovska, L. P. (1997). Profesiina pidhotovka vchyteliv u Zakhidnii Yevropi: spilnist i rozbizhnosti. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Tretko, V. (2012). Zmist osvitnikh prohram profesiinoi pidhotovky mahistriv mizhnarodnykh vidnosyn v universytetakh Velykoi Brytanii. Naukovyi zhurnal Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: Pedahohichni nauky. Cherkasy, 91–94 [in Ukrainian].
Early Childhood Degrees. URL: https://www.whatuni.com/degree-courses/search?subject=early-childhood
Early Childhood Studies BA Honours. URL: https://www.mdx.ac.uk/courses/undergraduate/early-childhood-studies-degree
Early Childhood Studies ‒ BA (Hons). URL: https://www.bcu.ac.uk/courses/early-childhood-studies-ba-hons-2020-21
Undergraduate Programme Specification. University of the West of Scotland. Session: 2019/20. URL: https://psmd.uws.ac.uk/UGProgrammes/UGProgrammeSpecsA_Z/UGProgrammeSpecPrint.aspx?documentGroupCode=UG00373
Course Specification. Nottingham Trent University. URL: https://www.ntu.ac.uk/__data/assets/pdf_file/ 0035/754685/BA-Hons-Early-Years-Course-Specification-201920.pdf
Early Childhood Studies, BA (Hons) Swansea University. URL: https://www.swansea.ac.uk/undergraduate/ courses/artsandhumanities/education/ba-early-childhood-studies-/