ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РЕФЛЕКСІЇ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЗАСОБУ САМОРОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205456Ключові слова:
Професійна підготовка, рефлексія, методична рефлексія, функції методичної рефлексії, самовдосконалення, переосмислення, новий методичний продукт, педагогічний контент.Анотація
Стаття присвячена проблемі формування методичної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови, котру автор розглядає як засіб самовдосконалення професійної компетентності студентів у стінах закладу вищої освіти. Автор вважає методику навчання іноземної мови основою формування методичної рефлексії, на базі якої відбувається аналіз та переосмислення студентами традиційних методів в конкретних педагогічних контекстах. Установлено, що педагогічна практика дає майбутньому вчителю можливість критично оцінити ефективність використовуваних методичних прийомів та надати їм нове авторське звучання, що свідчить про рефлексивний процес в свідомості студентів.Посилання
Azimov, Je. G., Shhukin, A. N. (2009). Novyj slovar' metodicheskih terminov i ponjatij (teorija i praktika obuchenija jazykam). Moscow: Ikar [in Russian].
Alekseev, N. G. (2002). Proektirovanie i refleksivnoe myshlenie. Moscow, 2, 18‒24 [in Russian].
Genisaretskij, O. I. (2006). Metodicheskaja refleksija i metody kommunikacii. Centr gummanitarnyh tehnologij. 23.12. 2006. URL: https://gtmarket.ru/files/article/3402/Oleg_Genisaretsky_Methodological_ Organization_of_System_Activity.pdf [in Ukrainian].
Gushhina, T. N. (2001). Formirovanie metodicheskoj kompetentnosti pedagogicheskih rabotnikov dopolnitel'nogo obrazovanija detej v processe povіshenija kvalifikacii. Candidate’s thesis. Jaroslavl' [in Russian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Ljubotinskij, A. A. (2014). Formirovanie metodicheskoj kompetentnostі u budushhih uchitelej inostrannogo jazyka v uslovijah innovacionnoj obrazovatel'noj sredy. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
Maier, N. R. (2009) Suchasni pidkhody do formuvannia testovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia inozemnykh mov i kultur. Inozemni movy. Kyiv, 1, 22‒29 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: porady dlia vchytelia (2017). Bibik N. M. (Ed.). Kyiv: Pleiady [in Ukrainian].
Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka. (2013). S. Yu. Nikolaievoi (Ed.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Solovova, E. N. (2004). Integrativno-refleksivnyj podhod k formirovaniju metodicheskoj kompetencii prepodavatelja inostrannogo jazyka v sisteme nepreryvnogo professional'nogo obrazovanija. Extended abstract of doctor’s thesis. Moscow [in Russian].
Tarnopolskyi, O. B. (2019). Try holovnykh paradyhmy u vykladanni inozemnykh mov u XXI storichchi: prolehomeny do stvorennia yedynoho pidkhodu do yikh navchannia. Inozemni movy. Kyiv, 2, 3‒9 [in Ukrainian].