УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПОРІВНЯЛЬНИЙ ОГЛЯД ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В КРАЇНАХ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205460Ключові слова:
Інклюзія, інклюзивне навчання, інклюзивна освіта, компаративний аналіз, концептуальні підходи, педагогічна парадигма інклюзивного навчання, діти з особливими освітніми потребами.Анотація
У статті представлено компаративний аналіз концептуальних положень інклюзивної освіти в країнах Північної Америки та Україні. Порівняльний аналіз інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами дає змогу оптимально транслювати найкращі взірці педагогічних стратегій передових країн світу в освітні реалії України. Багатогранність поглядів з компаративних позицій слугує чіткій меті – виявити спільне та специфічне в різних педагогічних аспектах інклюзивного навчання окремих країн світу. Нині в Україні спостерігається певний динамічний поступ поширення інклюзії. Саме це актуалізує необхідність вивчення та використання досвіду інших країн з урахуванням специфіки вітчизняних реалій.Посилання
Lorman, T., Deppeler, Dzh., Kharvi, D. (2010). Inkliuzyvna osvita. Pidtrymka rozmaittia u klasi. Kyiv: SPD – FO Parashyn I. S. [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A., Taranchenko, O. M. (2016). Osvita ditei z osoblyvymy potrebamy za chasiv nezalezhnosti Ukrainy: etapnist u stratehichnomu vymiri. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 3(79), 7–18 [in Ukrainian].
Malyshevska, I. A. (2017). Analiz systemy pidhotovky pedahohichnykh kadriv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity v SShA. Osvita osib z osoblyvymy potrebamy: shliakhy rozbudovy. V. V. Zasenko, A. A. Kolupaieva (Eds.). Kyiv: Nasha drukarnia, issue 13, 156–166 [in Ukrainian].
Osnovy inkliuzyvnoi osvity. A. A. Kolupaieva (Ed.). (2012). Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Taranchenko, O. M. (2016). Sotsiokulturnyi kontekst zmin v osviti osib z osoblyvymy potrebamy v Ukraini. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 4(80), 82–96 [in Ukrainian].
EADSNE. Special needs education in Europe. URL: http://www.european-egency.org.
Sailor, W, Skrtic, Т. М. (1995). American education in the postmodern era. Integrating school restructuring and special education reform. Orlando, 14–236.
The Salamanca Statement on Principle, Policy and Practice in Special Needs Education. URL: www.unesco.org/education/educprog/sne/salamanc/ stateme.html.
UNESCO. Guidelines for inclusion: Ensuring access to education for all; The flagship on education for all and the rights of persons with disabilities: Toward inclusion. URL: http://www.unesdoc.unesco.org.