УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПОРІВНЯЛЬНИЙ ОГЛЯД ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В КРАЇНАХ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Лариса Наконечна Інститут спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України., Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2629-1937

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205460

Ключові слова:

Інклюзія, інклюзивне навчання, інклюзивна освіта, компаративний аналіз, концептуальні підходи, педагогічна парадигма інклюзивного навчання, діти з особливими освітніми потребами.

Анотація

У статті представлено компаративний аналіз концептуальних положень інклюзивної освіти в країнах Північної Америки та Україні. Порівняльний аналіз інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами дає змогу оптимально транслювати найкращі взірці педагогічних стратегій передових країн світу в освітні реалії України. Багатогранність поглядів з компаративних позицій слугує чіткій меті – виявити спільне та специфічне в різних педагогічних аспектах інклюзивного навчання окремих країн світу. Нині в Україні спостерігається певний динамічний поступ поширення інклюзії. Саме це актуалізує необхідність вивчення та використання досвіду інших країн з урахуванням специфіки вітчизняних реалій.

Біографія автора

Лариса Наконечна, Інститут спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Здобувач.

Посилання

Lorman, T., Deppeler, Dzh., Kharvi, D. (2010). Inkliuzyvna osvita. Pidtrymka rozmaittia u klasi. Kyiv: SPD – FO Parashyn I. S. [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A., Taranchenko, O. M. (2016). Osvita ditei z osoblyvymy potrebamy za chasiv nezalezhnosti Ukrainy: etapnist u stratehichnomu vymiri. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 3(79), 7–18 [in Ukrainian].

Malyshevska, I. A. (2017). Analiz systemy pidhotovky pedahohichnykh kadriv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity v SShA. Osvita osib z osoblyvymy potrebamy: shliakhy rozbudovy. V. V. Zasenko, A. A. Kolupaieva (Eds.). Kyiv: Nasha drukarnia, issue 13, 156–166 [in Ukrainian].

Osnovy inkliuzyvnoi osvity. A. A. Kolupaieva (Ed.). (2012). Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Taranchenko, O. M. (2016). Sotsiokulturnyi kontekst zmin v osviti osib z osoblyvymy potrebamy v Ukraini. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 4(80), 82–96 [in Ukrainian].

EADSNE. Special needs education in Europe. URL: http://www.european-egency.org.

Sailor, W, Skrtic, Т. М. (1995). American education in the postmodern era. Integrating school restructuring and special education reform. Orlando, 14–236.

The Salamanca Statement on Principle, Policy and Practice in Special Needs Education. URL: www.unesco.org/education/educprog/sne/salamanc/ stateme.html.

UNESCO. Guidelines for inclusion: Ensuring access to education for all; The flagship on education for all and the rights of persons with disabilities: Toward inclusion. URL: http://www.unesdoc.unesco.org.

##submission.downloads##

Як цитувати

Наконечна, Л. (2020). УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПОРІВНЯЛЬНИЙ ОГЛЯД ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В КРАЇНАХ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА УКРАЇНІ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (21), 97–103. https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205460

Номер

Розділ

Статті