РОЛЬ СИСТЕМНО-ІНТЕГРАЦІЙНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205463Ключові слова:
Підхід, аспект, підхід до навчання мови, лінгвістична компетентність, інтегроване навчання, системно-інтеграційний підхід, мовознавчі дисципліни, інформаційний обсяг дисципліни.Анотація
У статті з’ясовано поняття «підхід» та «підхід до навчання мови»; проаналізовано терміни «підхід» та «аспект» навчання; здійснено огляд класифікацій підходів до навчання; обґрунтовано доцільність урахування системно-інтеграційного підходу до формування лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови; проведено лексикографічний аналіз дефініцій «система» та «інтегративний» як вихідних понять системно-інтеграційного підходу; репрезентовано систему мовознавчих дисциплін, що складають підсистеми, які, чітко взаємодіючи, репрезентують лінгвістичну науку, складність її будови, багатовимірність її аспектів; запропоновано схему системно-інтеграційного підходу.Посилання
Bekh, I. D. (2003). Vykhovannya osobystosti. (Vols. 1‒2); Vol. 2: Osobystisno oriyentovanyy pidkhid: naukovo-praktychni zasady. K.: Lybidʹ [in Ukrainian].
Bilyayev, O. M. (2005). Linhvodydaktyka ridnoyi movy. K.: Heneza [in Ukrainian].
Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayins’koyi movy. (2005). V. T. Busol (Ed.). K.; Irpin’: Perun [in Ukrainian].
Hayduchenko, H. M., Karabuta, O. P., Klymovych, S. M. et al. (2018). Prohramy navchal’nykh dystsyplin kafedry ukrayins’koyi movy. S. M. Klymovych (Ed). Kherson [in Ukrainian].
Holub, N. (2015). Pidkhody do navchannya ukrayins’koyi movy v osnovniy shkoli. Ukrayins’ka mova i literatura v shkoli, 3, 2–10 [in Ukrainian].
Honcharenko, S. (1997). Ukrayins’kyy pedahohichnyy slovnyk. K.: Lybid’ [in Ukrainian].
Kucherenko, I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady suchasnoho uroku ukrayins’koyi movy v seredniy shkoli. Uman’: FOP Zhovtyy, O. O. [in Ukrainian].
Mamchur, L. I. (2012). Perspektyvnist’ i nastupnist’ u formuvanni komunikatyvnoyi kompetentnosti uchniv osnovnoyi shkoly. Uman’: Vydavets’ «Sochins’kyy» [in Ukrainian].
Metodyka navchannya ukrayins’koyi movy v serednikh osvitnikh zakladakh. M. I. Pentylyuk (Ed.) et al. (2004). K.: Lenvit [in Ukrainian].
Ohnev’yuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostey staloho lyudsʹkoho rozvytku. K.: Znannya Ukrayiny [in Ukrainian].
Omel’chuk, S. (2014). Navchannya morfolohiyi ukrayins’koyi movy na zasadakh doslidnyts’koho pidkhodu: teoriya i praktyka. K.: Heneza [in Ukrainian].
Pentylyuk, M. I., Haydayenko, I. V., Okunevych, T. H. et al. (2018). Navchal’ni prohramy dystsyplin movoznavchoho ta linhvodydaktychnoho tsykliv. Kherson: Aylant [in Ukrainian].
Ruskulis, L. V., Badenkova, V. M., Korniyenko, I. A. (2019). Korpus typovykh navchal’nykh prohram. L. V. Ruskulis (Ed.) et al. Mykolayiv [in Ukrainian].
Ruskulis, L. (2018). Methodical system of forming linguistic competence of future teachers of the Ukrainian language in the process of linguistic disciplines studying. M. I. Pentylyuk (Ed.) et al. М.: FOP Shvec V. M. [in Ukrainian].
Selevko, G. K. (2006). Entsiklopediya obrazovatel'nykh tekhnologiy. (Vols. 1‒2); Vol. 1. M.: NII shkol'nykh tekhnologiy [in Russian].
Slovnyk-dovidnyk z ukrayins’koyi linhvodydakty. (2015). M. I. Pentylyuk (Ed.) et al. K.: Lenvit [in Ukrainian].
Fitsula, M. M. (2006). Pedahohika vyshchoyi shkoly. K.: Akademvydav [in Ukrainian].