ВИЩА ОСВІТА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ІНТЕГРАЦІЇ ТА ТЕХНОЛОГІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205465Ключові слова:
Технологізація навчального процесу, інтеграція підготовки вчителів математики, освітній процес, система освіти, якість освіти, математична освіта, математичні знання, професійна діяльність, вища освіта.Анотація
У статті досліджується актуальна проблема інтеграції та технологізації підготовки вчителів математики в умовах модернізації вищої освіти в Україні. Розглядається проблема цілісної підготовки майбутнього вчителя математики до професійної діяльності в контексті інтеграції та технологізації вищої освіти. Виокремлено основні принципи покращення якості підготовки педагогів, а також висвітлено специфіку організації навчального процесу в сучасних умовах. Виявлено сутність та особливості підготовки вчителів математики у вищих школах, яка спирається на вітчизняний та зарубіжний досвід навчання.Посилання
Bohuslavskyi, M. V. (1999). Struktura suchasnoho istoryko-pedahohichnoho znannia. [The structure of modern historical and pedagogical knowledge]. Shliakh osvity – The path of education, 1, 37‒40 [in Ukrainian].
Derzhavna natsionalna prohrama «Osvita» (Ukraina XXI stolittia). (1994). [State National Education Program (XXI Century Ukraine)]. К.: Кaiduga [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A. (2001). Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist. [Technologization of education as a historical continuity]. Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti. [Pedagogical Technologies in Continuing Professional Education]. К.: VІPОL, 3‒11 [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A. (2005). Filosofiia pedahohichnoi yakosti v systemi neperervnoi osvity. [Philosophy of pedagogical quality in the system of continuous education]. Visnyk Zhytomyr. derzh. Un-tu im. I. Franka, 13‒18. URL: http: eprints.zu.edu.ua/853/1/05ziasno.pdf [in Ukrainian].
Ivanova, K. Yu. (2016). Do pytannia intehratsii matematychnoi ta metodyko-matematychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. [On the Integration of Mathematical and Methodological-Mathematical Training of Future Primary School Teachers]. Scientific journal Physical and mathematical education, Issue 1(7) [in Ukrainian].
Intehratsiia navchalnoho protsesu yak chynnyk rozvytku piznavalnoi aktyvnosti uchniv. [Integration of the educational process as a factor in the development of cognitive activity of students]. URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/24899/ [in Ukrainian].
Komens'kij, Ja. A. (1955). Izbrannye pedagogicheskie sochinenija. [Selected pedagogical works]. Moskva. Prosveshhenie [in Russia].
Kontseptualni zasady rozvytku pedahohichnoi osvity Ukrainy ta yii intehratsii v yevropeiskyi vidkrytyi prostir. [Conceptual bases of development of pedagogical education in Ukraine and its integration into the European open space]. URL: http: osvita / legisbation / Visha / osvita / 3145 [in Ukrainian].
Kontseptsiia matematychnoi osvity 12-richnoi shkoly (2002). [Concept of mathematical education for 12-year school]. Proekt. Matematyka v shkoli. Mathematics at school, (2), 12‒17 [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2002). Osvita v ХХІ stolitti staie priorytetom u bud-yakomu suspilstvi, v bud-yakii derzhavi. [Education in the 21-st century becomes a priority in any society, in any state]. Pedahohichna hazeta – Pedagogical Newspaper, (10/11), 1‒2 [in Ukrainian].
Lodatko, Ye. O. (2007). Tsili matematychnoi osvity v konteksti sotsiokulturnykh transformatsii suspilstva. [The goals of mathematical education in the context of social and cultural transformation of society]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho un-tu. Seriia Pedahohichni nauky. [Bulletin of the Zaporizhzhya National University. Series Pedagogical Sciences. Zaporizhzhia, (1), 94‒118 [in Ukrainian].
Piekhota, O. M., Kiktenko, A. Z., Liubarska, O. M. et al. (2003). Osvitni tekhnolohii. [Educational technologies. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti. [Fundamentals of pedagogical creativity]. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Rozmova z molodym dyrektorom. [Talking to a young director]. Kyiv: Radianska shkola, Vol. 4 [in Ukrainian].
Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy: 60 000 sliv. Dubichynskoho, V. V. (Ed.) [Modern Ukrainian Dictionary of Interpretation: 60,000 words]. Kharkiv: Shkola [in Ukrainian].
Finnikov, T. Zahalnyi ohliad systemy vyshchoi osvity Ukrainy. [General overview of the higher education system of Ukraine]. URL: http://www.irf.ua/files/ukr/programs_edu_ep_333_ua_hegfv.doc [in Ukrainian].
Fitsula, M. M. Pedahohika. [Pedagogy]. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].
Yankovych, O. I. (2010). Osvitni tekhnolohii vyshchoi shkoly Ukrainy: problemy ta perspektyvy. [Educational Technologies of the Higher School of Ukraine: Problems and Prospects]. V. M. Chaiky (Ed.), Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni V. Hnatiuka, In-t pedahohiky i psykholohii. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky [in Ukrainian].