ПОЛІТИКА ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ (У НАПРАЦЮВАННЯХ ЮНЕСКО)

Автор(и)

  • Ірина Чекрій Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, вчитель англійської мови, Тернопільська загальноосвітня школа І‒ІІІ ст. № 3., Україна https://orcid.org/0000-0003-3117-5439

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205466

Ключові слова:

Політика підручникотворення, ЮНЕСКО, навчальна книга, навчальна програма, освіта, недоліки, завдання, школярі.

Анотація

У статті вказано на зв’язок освіти та політики. На основі досліджень, проведених науковцями ЮНЕСКО, сформульовано визначення поняття «політика підручникотворення». Описано особливості реалізації проєктів з підручникотворення, які включають три компоненти: адаптацію навчальної програми, підвищення кваліфікації вчителів і налагодження процесу видання навчальних книг. Визначено основні недоліки, які мають місце через недостатнє планування і недосконалу розробку таких проєктів: невідповідність рукопису вимогам і цілям чинної навчальної програми, незадовільна підготовка вчителів, затримка з видання навчальних книг.

Біографія автора

Ірина Чекрій, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, вчитель англійської мови, Тернопільська загальноосвітня школа І‒ІІІ ст. № 3.

Здобувач.

Посилання

Askerud, P. (1997). A Guide to Sustainable Book Provision. Paris: JD Impressions.

Brugeilles, C., Cromer, S. (2009). Promoting Gender Equality through Textbooks: A methodological guide. Paris: UNESCO.

Education Sector, Division for the Promotion of Quality Education. A Comprehensive Strategy for Textbooks and Learning Materials. (2005). Paris: UNESCO.

Gachukia, E., Chang, F. (2005). The Textbook Writer’s Manual. Addis Ababa: Economic Commission for Africa P. O. Box.

Gurol, I., Tarba, D. (2004). Human Rights in Textbooks. Istanbul: Istanboul.

Pingel, F. (2009). UNESCO Guidebook on Textbook Research and Textbook Revision 2nd revised and updated edition. Paris: UNESCO.

Planning the development of school textbooks: a series of twelve training modules for educational planners and administrators. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000120344.

Seguin, R. (1989). The elaboration of school textbooks: Methodological Guide. Division of Educational Sciences and Methods of Education. UNESCO.

Textbook Quality Improvement Programme: Support to Basic Education in Iraq; final report. (2005). Paris: UNESCO.

The Basic Learning Materials Initiative: International ‒ (mission); final report. URL: https://unesdoc. unesco.org/ark:/48223/pf0000143140.

The Dakar Framework for Action: Education for All: meeting our collective commitments (including six regional frameworks for action). (2000). Paris: UNESCO.

World Declaration on Education for All and Framework for Action to Meet Basic Learning Needs. URL: https://www.unesco.org/education/pdf/JOMTIE_E.PDF

##submission.downloads##

Як цитувати

Чекрій, І. (2020). ПОЛІТИКА ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ (У НАПРАЦЮВАННЯХ ЮНЕСКО). Проблеми підготовки сучасного вчителя, (21), 136–142. https://doi.org/10.31499/2307-4914.21.2020.205466

Номер

Розділ

Статті