КОМПОНЕНТНИЙ СКЛАД ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210217

Ключові слова:

природознавча компетентність, компонентний склад, природничі науки, мотивація навчання, загальна культура, креативне мислення, природа, суспільство.

Анотація

У статті доведено, що компонентний склад природознавчої компетентності особистості є досить багатогранним. Встановлено, що визначені компоненти (усвідомлення предметних знань, вміння аналізувати матеріал, взаємодія з суспільним оточенням, вміння мислити просторово й комплексно, розуміння цінності знань про природу, самостійна дослідницька робота, загальна й інформаційна культура, здоров’язбереження, мотивація освітньої діяльності) закладають підґрунтя емоційних установок і ціннісних орієнтацій стосовно довкілля, що можуть застосовуватися у подальшій життєдіяльності особистості.

Біографія автора

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання.

Посилання

Vishnikina, L. P. (2018). Metodychna systema formuvannia predmetnoi kompetentnosti z heohrafii v uchniv osnovnoi shkoly. Extended abstract of candidates thesis. Kyiv [in Ukranian].

Henkal, S. (2017). Struktura biolohichnoi kompetentnosti uchniv profilnykh klasiv. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. Sumy, Issue 8(72), 236–246 [in Ukranian].

Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r. № 1392. (2020). Uriadovyi kurier, 5, 9–16 [in Ukranian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukranian].

Markova, A. K. (1983). Formirovanie motivatsii ucheniya v shkolnom vozraste. Moskva: Prosveschenie [in Russian].

Matiash, N. Yu., Verbytskyi, V. V., Kozlenko, O. H. et al. (2013). Navchannia biolohii u starshii shkoli na akademichnomu rivni. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukranian].

MON vidkrylo dodatkove obhovorennia intehrovanoho kursu z pryrodnychykh nauk dlia 10–11 klasiv. URL: http://nus.org.ua/news/mon-vidkrylo-dodatkove-obgovorennya-integrovanogo-kursu-z-pryrodnychyh-nauk-dlya-10-11-klasiv/ [in Ukranian]. 8. Pedagogika: Bolshaya sovremennaya entsiklopediya (2005). E. S. Rapatsevich. Minsk: Sovremennoe slovo [in Russian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-19. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 2145-19 [in Ukranian].

Pro provedennia eksperymentu vseukrainskoho rivnia «Rozroblennia i vprovadzhennia navchalno-metodychnoho zabezpechennia intehrovanoho kursu «Pryrodnychi nauky» dlia 10–11 klasiv zakladiv osvity zahalnoi serednoi osvity» na serpen 2018 – zhovten 2022 roky»: Nakaz MON vid 03.08.2018 r. № 863. URL: https://imzo.gov.ua/2018/08/06/nakaz-mon-vid-03-08-

-863-pro-provedennya-eksperymentu-vseukrajinskoho-rivnya-rozroblennya-i-vprovadzhennya-navchalno-metodychnoho-zabezpechennya-intehrovanoho-kursu-pryrodnychi-nauky-dlya/ [in Ukranian].

Pro unesennia zmin do Metodychnykh rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity: Nakaz MON Ukrainy vid 01.10.2019 r. № 1254. URL: http://edu-mns.org.ua/img/news/8635/ NakMON_1254_19.pdf [in Ukranian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1996). Vybrani tvory (Vols 1–5); Vol. 1. Kyiv: Radianska shkola [in Ukranian].

Timets, O. V. (2010). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia heohrafii u protsesi profesiinoi pidhotovky. Uman: Vizavi [in Ukranian].

Khimiia 7–9 klasy. Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 07.06.2017 r. № 804. URL: https://imzo.gov.ua/osvita/zagalno-serednya-osvita-2/navchalni-prohramy-5-9-klasy-naskrizni-zmistovi-liniji/himiya-naskrizni-zmistovi-liniji/ [in Ukranian].

International Charter on Geographical Education (2016). URL: http://www.igu-cge.org/wp-content/ uploads/2019/03/IGU_2016_eng_ver25Feb2019.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Браславська, О. (2020). КОМПОНЕНТНИЙ СКЛАД ПРИРОДОЗНАВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 41–49. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210217

Номер

Розділ

Статті