ПРОФЕСІЙНЕ ЗРОСТАННЯ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ: РЕАЛІЇ ТА ОРІЄНТИРИ

Автор(и)

  • Наталія Коломієць Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-5770-4805

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210250

Ключові слова:

педагогічна праця, професійне становлення, неперервна освіта, вища школа, викладач вищої школи, професійна діяльність викладача, наукова і педагогічна діяльність, розвиток й саморозвиток науково-педагогічних працівників.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей професійного становлення викладача вищої школи ХХІ століття. Актуальність даного дослідження опосередкована реальними потребами сучасного суспільства в підготовці нового типу вчителів, здатних професійно-особистісно самореалізуватися в освіті. Ключовою фігурою вищевказаного процесу, його першоосновою є університетський викладач з його особистісними якостями, духовним світом, професіоналізмом. Акцентується увага на оптимальному поєднанні всіх видів діяльності з провідною роллю науково-педагогічної діяльності. У статті наголошується на необхідності створення умов для організації неперервної професійної освіти викладача вищої школи протягом всієї його професійно-педагогічної діяльності та кваліфікованої до неї підготовки. Актуальність неперервної освіти підтверджена різними науковими дослідженнями і визначається як принцип формування особистості, який зумовлює створення таких систем освіти і виховання, які повинні бути відкриті для людей будь-якого віку і статусу, супроводжувати людину протягом всього її життя, сприяти постійному її розвитку, залучати до безперервного процесу оволодіння знаннями. Аналіз і узагальнення літературних джерел дозволив зробити висновок, що на сучасному етапі розвитку національної вищої школи виникає економічна і соціальна необхідність переходу від вузівської та післявузівської підготовки і періодичного підвищення кваліфікації викладача вищої школи до його безперервного професійного формування через створення єдиної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, раціональному чергуванню різних форм, ступеневому сходженню від нижчих кваліфікаційно-посадових рівнів до вищих.

Біографія автора

Наталія Коломієць, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості.

Посилання

Bakhmat, N. (2014). Neperervnist pedahohichnoi pidhotovky yak umova konkurentozdatnosti vchytelia pochatkovykh klasiv [Continuity of pedagogical preparation as a condition of competitiveness of elementary school teachers]. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly – Psychological and pedagogical problems of rural school, issue 48, 13–17. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/ psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/48/2.pdf [in Ukrainian].

Volobuieva, O. F. (2014). Profesiina diialnist suchasnoho vykladacha vyshchoi shkoly: vyklyky ta priorytety [Professional activity of modern teacher of higher school: calls and priorities]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy – Collection of scientific papers of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine, issue 4(73), 392–404. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21 DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/znpnapv_ppn_2014_4_36.pdf [in Ukrainian].

Desiatov, T. M. (2012). Aktualni problemy osvity doroslykh u konteksti hlobalizatsii [Актуальні проблеми освіти дорослих у контексті глобалізації]. Porivnialna profesiina pedahohika – Comparative professional pedagogy, 1, 6–13 [in Ukrainian].

Esareva, Z. F. (1994). Osobennosti dejatel’nosti prepodavatelja vysshej shkoly [Features of the activities of a teacher of higher school]. Leningrad: Izd-vo Leningradskogo universiteta [in Russian].

Neperervna osvita yak svitova tendentsiia [Сontinuous education as a global trend]. URL: http://pidruchniki.com/1529052755044/pedagogika/neperervna_osvita_svitova_tendentsiya [in Ukrainian].

Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka. Analitychna zapyska. Neperervna osvita yak svitova tendentsiia [Education for life: World Experience and Ukrainian Practice. Analytical note]. URL: http://http://old2.niss.gov.ua/articles/252/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Коломієць, Н. (2020). ПРОФЕСІЙНЕ ЗРОСТАННЯ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ: РЕАЛІЇ ТА ОРІЄНТИРИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 164–169. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210250

Номер

Розділ

Статті