ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У США

Автор(и)

  • Жанна Баб’як Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. http://orcid.org/0000-0002-3205-0112
  • Наталія Щур Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. http://orcid.org/0000-0003-3119-6643

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(22).2020.219371

Ключові слова:

викладач іноземних мов, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, розвиток професійної компетентності, професійне навчання, етапи, форми та методи професійного навчання, індивідуальний план професійного розвитку, покращення викладання та навчання.

Анотація

У статті проаналізовано досвід США щодо організації професійного розвитку освітян, розглянуто особливості професійного навчання як способу розвитку професійної компетентності педагогів, охарактеризовано етапи його здійснення, висвітлено особливості вибору форм та методів професійного навчання за і поза місцем роботи, виокремлено прогресивні ідеї, які можуть бути адаптовані у вітчизняну систему підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, зокрема викладачів іноземних мов, з метою підвищення рівня викладання та навчання.

Біографії авторів

Жанна Баб’як, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри української та іноземних мов.

Наталія Щур, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри української та іноземних мов.

Посилання

Byrka, M. F. Neperervna osvita vchyteliv v Ukrai'ni ta SShA: porivnjal'nyj analiz. URL: http://ippobuk. cv.ua/images/mbyrka_article_029.pdf [in Ukrainian].

Mukan, N. V. (2010). Neperervna pedagogichna osvita vchyteliv zagal'noosvitnih shkil. Profesijne stanovlennja ta rozvytok (na materialah Velykoi' Brytanii', Kanady, SShA). L'viv: Vyd-vo Nac. un-tu “L'vivs'ka politehnika” [in Ukrainian].

Mukan, N. V. (2011). Profesijnyj rozvytok uchyteliv zagal'noosvitnih shkil Velykoi' Brytanii', Kanady, SShA. L'viv: Vyd-vo Nac. un-tu “L'vivs'ka politehnika” [in Ukrainian].

Puhovs'ka, L. (2011). Teoretychni zasady profesijnogo rozvytku vchyteliv: ruh do konceptual'noi' karty. Porivnjal'na profesijna pedagogika, 1, 97–106 [in Ukrainian].

Five Year Comprehensive Professional Development Plan 2010–2015 / Duval County Public Schools. URL: https://dcps.duvalschools.org/cms/lib07/FL01903657/Centricity/Domain/4381/DCPS_Five_Year_ PD_Plan.pdf

Hord, S., Sommers, W. A. (2008). Leading professional learning communities: Voices from research and Practice. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.

How to Develop an Individual Professional Development Plan (IPDP) for Educators Renewing Level II Through DOE Licensing Office / Vermont Department of Education. URL: http://www.rwsu.net/ RWSU/Documents/LSB/Meeting%20Minutes/How%20to%20develop%20an%20IPDP.pdf

Individual Professional Development Plan. Technical Assistance Document. URL: http://curriculum. leeschools.net/StaffDevelopmentInformation/Professional%20Development%20System/IPDP%20Technical%20Assistance%20Rev%20.pdf

Lieberman, A., Miller, L. Leaning Communities. URL: www.learningforward.org

Lieberman, A., Miller, L. (1999). Teachers: Transforming their world and their work. New York: Teachers College Press.

Lieberman, A. Grimmet, P. (1994). Teacher development: commitment and challenge. Teacher development and the struggle for authenticity: Professional growth and restructuring in the context of change. New York: Teachers’College Press, 15–30.

Lieberman, A. Miller, L. (2008). Teachers in professional communities: Improving teaching and learning. New York: Teachers College Press.

Louis, K. S., Kruse, K., Marks, H. (1996). School-wide professional community. Restructuring our schools for intellectual quality. F. Newman and Associates (Eds.). San Franciso, CA: Jossey-Bass, 179–203.

Maryland Teacher Professional Development Planning Guide. (2008). Maryland State Department of Education.

McLaughlin, M. W., Talbert, J. E. (2001). Professional communities and the work of high school teaching. Chicago: University of Chicago Press.

McLaughlin, M. W., Talbert J. E. (2006). Building school-based teacher learning communities: Professional strategies to improve student achievement. Chicago: University of Chicago Press.

Standards for Professional Learning. (2011). Learning Forward. URL: http://learningforward.org/standards-for-professional-learning#.UROfm0eCWjY

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

Статті