КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(22).2020.219384Ключові слова:
інформаційна компетентність, підготовка майбутнього вчителя математики, компоненти інформаційної компетентності, технічні засоби навчання, медіаосвітні технології, критерії сформованості інформаційної компетентності, показники сформованості інформаційної компетентності, компетентнісний підхід.Анотація
Статтю присвячено вивченню проблеми визначення критеріїв і показників сформованості інформаційної компетентності майбутніх учителів математики. З огляду на це, у контексті освітнього процесу з урахуванням компетентнісного підходу схарактеризовано структуру, компоненти, рівні та показники цієї компетентності. З’ясовано, що формування інформаційної компетентності майбутніх фахівців, ґрунтуючись на зазначеному підході, безпосередньо пов’язане з реалізацією двох основних завдань: по-перше, освіта має забезпечувати набуття якостей, необхідних для подальшої професійної діяльності; по-друге, критерії та параметри оцінки результатів навчання повинні бути уніфіковані та виражатися у термінах й узагальненнях, вільно інтерпретуючись та враховуючись в освітньому процесі будь-якого закладу вищої освіти.Посилання
Holovan M. S. (2008). Rozvytok informatychnoi kompetentnosti studentiv yak pedahohichnoi systemy. Pedahohichni nauky. Sumy: SumDPU im. A. S. Makarenka, 2, 88–96 [in Ukrainian].
Derzhavni standarty profesiinoi osvity: teoriia i metodyka. (2002). N. H. Nychkalo (Ed.). Khmelnytskyi: TUP [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2011). Kontseptualni pidkhody do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky suchasnoho pedahoha. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Dydaktyka: Navchalnyi posibnyk. (2009). Malafiyik I. V. (Ed.). K.: Kondor [in Ukrainian].
Kysla, I. H. (2008). Pidkhody do formuvannia informatsiinoi kompetentnosti vchytelia zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 2, 110–113 [in Ukrainian].
Myronova, O. I. (2010). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti studentiv yak umova efektyvnoho zdiisnennia informatsiinoi diialnosti. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 17(204), 165–175 [in Ukrainian].
Nahorna, N. V. (2007). Formuvannia u studentiv poniat kompetentnosti y kompetentsii. Vykhovannia i kultura, 1–2 (11–12), 266–268 [in Ukrainian].
Paikush, M. A. (2007). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do profilnoho navchannia fizyky v zahalnoosvitnikh zakladakh. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsia [in Ukrainian].
Pietukhova, L. Ye. (2008). Informatychna kompetentnist maibutnoho fakhivtsia yak pedahohi chna problema. Kompiuter u shkoli ta simi, 1, 3–5 [in Ukrainian].
Slovnyk bazovykh poniat z kursu «Pedahohika». (2014). O. Ye. Antonova (Eds.). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni Ivana Franka [in Ukrainian].
Struktura YKT-kompetentnosty uchytelei. Rekomendatsyy YuNESKO Redaktsyia 2.0 / Orhanyzatsyia Obyedynenyih Natsyi po voprosam obrazovanyia, nauky y kulturы (IuNESKO), (2011). URL: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214694.pdf [in Russian].
European Union. Key Competencies for Life long Learning. Recommendation of the European Parliament and to the Council of 18 December 2006 (2006/962/EC). (2006). Official Journal of the European Union. 30 December. P. I. 394/10 – I.394/18.