ТЕРМІНОСИСТЕМИ В МЕТОДОЛОГІЇ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ З ПРОБЛЕМИ «АВТОРСЬКА ШКОЛА»

Автор(и)

  • Станіслав Сібаров Херсонський державний університет; викладач, навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці». http://orcid.org/0000-0003-2328-8687

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(22).2020.219587

Ключові слова:

авторська школа, педагогіка, постіндустріальна цивілізація, методологія наукового пізнання, педагогічні технології, творчість, терміносистема, категоріально-поняттєвий апарат, освітній процес.

Анотація

У статті представлена необхідність системного вивчення питання походження авторської школи в контексті соціокультурних, економічних та інтеграційних змін, що відбуваються в Україні. Доведено, що за останні десятиліття виникла потреба в уточненні загальних принципових підходів щодо визначення такого поняття, як «авторська школа». Дослідження показало необхідність розробки методів системного і цілісного аналізу тих процесів, які характерні для розвитку педагогічного вчення, тобто проблем, що виникають при тлумаченні тих чи інших визначень.

Біографія автора

Станіслав Сібаров, Херсонський державний університет; викладач, навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці».

Аспірант.

Посилання

Honcharenko, S. I. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. K.: Lybid [in Ukrainian].

Yevtushenko, I. N., Zavalevskyi, Yu. I., Kyrylenko, S. V. et al. (2017). Avtorska shkola v Ukraini. Yu. I. Zavalevskoho (Ed.). K. ‒ Chernivtsi: Bukrek. (Seriia «Avtorska shkola v Ukraini») [in Ukrainian].

Zagvjazinskij, V. I. (2007). Innovacionnye processy v sovremennom obrazovanii [Innovative processes in modern education]. Mir nauki, kul'tury, obrazovanija ‒ World of science, culture, education, 1(4), 83‒84 [in Russian].

Zaiets, V. V. (2017). Avtorski shkoly v muzychnii pedahohitsi: do vyznachennia poniattia [Author's schools in music pedagogy: to define the concept]. Pedahohika i tekhnolohiia muzychnoho mystetstva ‒ Pedagogy and technology of musical art, Issue 107, 228 [in Ukrainian].

Marynovska, O., Zavalevskyi, Yu. (2014). Metod kontent-analizu v pedahohichnykh doslidzhenniakh: analiz naukovoi literatury [Method of content analysis in pedagogical research: analysis of scientific literature]. Obrii ‒ Obrii, 2(39), 17‒22 [in Ukrainian].

Matveeva, Hanna. (2016). Rozdumy pro avtorsku shkolu [Reflections on the author's school]. Osvita Ukrainy ‒ Education of Ukraine, 32, 12 [in Ukrainian].

Novak, O. (2015). “Avtorska shkola”: sutnist poniattia, oznaky, riznovydy ta osoblyvosti diialnosti [“Author's school”: the essence of the concept, features, varieties and features of activity]. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly ‒ Pedagogy of higher and secondary school, Issue 44, 243‒249 [in Ukrainian].

Perekrestova, T. S. (2001). Stanovlenie i razvitie avtorskoj shkoly kak innovacionnoj obrazovatel'noj sistemy. Candidate’s thesis. Volhohrad [in Russian].

Pobirchenko, N. S. (2007). Zmistovyi aspekt poniattia “avtorska shkola” [The semantic aspect of the concept of “author's school”]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka ‒ Visnik Zhitomirskoho State University named after I. Frank, Issue 36, 33–37 [in Ukrainian].

Prots, M. O. (2015). Teoriia i praktyka rozvytku avtorskoi shkoly v Ukraini (druha polovyna XX ‒ pochatok XXI st.). Candidate’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Cyrlina, T. V. (2010). Avtorskaja shkola: definicii, tipologii i tendencii razvitija [Author's school: definitions, typologies and development trends]. Rossijsko-amerikanskij forum obrazovanija ‒ Russian-American Education Forum. Vol. 2, Issue 1/04. URL: www.rus-ameeduforum.com/content/ru/ ?task=art&article...iid=6 [in Russian].

Yurchonok, Yu. V. (2011). Heneza avtorskykh shkil v Ukraini (80-ti r. XX ‒ pochatok XXI st.). Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Номер

Розділ

Статті