ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ АУДІЮВАННЯ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(23).2021.232733Анотація
The article describes the way of pre-service students’ training to teach listening in the English language classroom which is done within the framework of new PRESETT Curriculum on Methodology designed in context of “New Generation School Teachers” joint project (2013–2019), initiated by the Ministry of Education and Science, Ukraine and the British Council, Ukraine. The article highlights the content of the unit devoted to teaching listening, its structure, modes of teaching and learning, assessment specifications. The article also specifies the tasks for school experience and the way teacher assistantship is organized. The results of students’ evaluation of the unit on teaching listening are presented in the article.
Keywords: PRESETT Curriculum on Methodology, “New Generation School Teachers” project, pre-service teacher training, teaching listening, school experience, modes of teaching and learning, assessment specifications, reflection, unit evaluation form, self-assessment checklist. студентами ІІІ курсу факультету іноземних мов ОС «Бакалавр», яке базувалося на таких засобах діагностики, як анкетування, що здійснювалося шляхом письмових відповідей респондентів на систему стандартизованих запитань спеціально розробленої форми оцінювання змістового модуля, та заповнення форми самооцінювання результатів учіння. Результати анкетування засвідчили ефективність змістового модуля 3.1 Навчання аудіювання.\
Ключові слова: навчальна програма з методики навчання англійської мови, проект «Шкільний вчитель нового покоління», додипломна підготовка вчителів, навчання аудіювання, педагогічна практика, форми навчання, специфікації оцінювання, рефлексія, форма оцінювання змістового модуля, форма самооцінювання результатів учіння.