ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(29).2024.305080Ключові слова:
підготовка вчителів біології; дослідницька діяльність; заклади вищої освіти; здобувачі освіти; зарубіжний досвід; вітчизняний досвід; навчання біології.Анотація
У статті розкрито питання, що стосуються дослідницької діяльності здобувачів освіти у закладах вищої освіти, проаналізовано зарубіжний та вітчизняний досвід підготовки майбутніх учителів біології. Уточнено поняття дослідницька діяльність. Встановлено, що необхідною складовою підготовки майбутніх учителів біології є дослідницька діяльність, сутність якої полягає у здатності до дослідницького пошуку, дослідницького навчання здобувачів освіти через упровадження в освітній процес більш сучасних методів, прийомів, засобів і форм навчання; наукового аналізу й узагальнення свого практичного досвіду; дослідницької діяльності для подальшого вдосконалення освітнього процесу закладів загальної середньої освіти у ролі вчителя біології; активного пошуку й самовдосконалення в професійній діяльності. Уточнено, що дослідницькі вміння здобувачів освіти формуються під час аудиторних занять та практичної підготовки.