ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(31).2025.333355Ключові слова:
завдання, напрями розвитку, мета виховання, національна ідентичність, індивідуальність, учні, учителі, виховна роботаАнотація
У статті розкриті основні завдання та напрями розвитку національної ідентичності учнів у процесі виховної роботи. Виділено ознаки для визначення конкретних завдань та напрямів розвитку національної ідентичності учнів. Всі педагогічні завдання умовно розділено на дві взаємозумовлені групи: ідеальні та актуальні. Визначено актуальні завдання виховання учнів на основі реальних цілей розвитку національної ідентичності. Виділено три групи виховних завдань, які орієнтовані на результат виховання національної ідентичності учня. Визначено зміст розвитку національної ідентичності учнів: за видами діяльності учнів, за результатом виховання. Встановлено, що індивідуальність та національна ідентичність є фундаментом виховання особистості. Доведено, що послідовність реалізації виховних завдань визначається багатьма чинниками, але, передусім, необхідно враховувати можливості учнів, учителів, і навіть, рівень розвитку виховної системи.