ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Олексій Караманов Львівський національний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0067-0747
  • Ольга Ромашко Львівський національний університет імені Івана Франка, Національна академія сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0003-3214-7675

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(31).2025.333385

Ключові слова:

іншомовна компетентність, педагогічні умови, курсанти немовних спеціальностей, вищий військовий навчальний заклад, інформаційно-комунікаційні технології, продуктивне іншомовне освітнє середовище, моделювання професійних ситуацій, методи активного навчання, експеримент.

Анотація

Стаття розкриває засади формування іншомовної компетентності курсантів немовних спеціальностей засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в умовах вищого військового закладу освіти. Виявлено специфіку організації навчання у військовому закладі освіти та різні аспекти інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес, що дозволяє створювати адаптивне середовище з урахуванням специфіки підготовки курсантів немовних спеціальностей. У процесі організації дослідження було опитано 160 курсантів IIII курсів ВВНЗ (2022-2024 рр.), які відзначали інформаційно-комунікаційні технології як дієвий засіб підвищення мотивації до вивчення іноземної мови, урізноманітнення подачі навчального матеріалу, що впливає на засвоєння навчальних тем для подальшого їх практичного використання. Більшість з них добре адаптуються до використання викладачами ІКТ для проведення занять, хоча самі помірно застосовують їх під час вивчення іноземної мови. Проаналізовано педагогічні умови формування іншомовної компетентності – організацію продуктивного іншомовного освітнього середовища, застосування в освітньому процесі сучасних інформаційно-комунікативних технологій, моделювання різних професійних ситуацій. Акцентовано увагу, що найбільш ефективно на професійний розвиток курсантів впливають методи активного навчання – перевернутий клас, змішане навчання, ситуаційний аналіз (кейс-метод), моделювання ситуацій (симулятивне навчання), мікронавчання, проектне навчання тощо. У висновках наголошено на важливості активізації продуктивного іншомовного освітнього середовища для курсантів із впровадження проєктних методів; використанні сучасних інформаційно-комунікативних технологій із елементами симуляції та геймифікації, що сприяє підвищенню мотивації курсантів; моделюванні в освітньому різних способів розв’язання педагогічних ситуацій; самоконтролю та самооцінки, розвитку професійного мислення.

Біографії авторів

Олексій Караманов, Львівський національний університет імені Івана Франка

Професор, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи.

Ольга Ромашко, Львівський національний університет імені Івана Франка, Національна академія сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного

Аспірант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, Львівський національний університет імені Івана Франка, викладач кафедри іноземних мов Національна академія сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-28

Як цитувати

Караманов, О., & Ромашко, О. . (2025). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(31), 48–56. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(31).2025.333385

Номер

Розділ

Статті