ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ ТА СІМ’Ї У ВИХОВАННІ ГЕНДЕРНО ТОЛЕРАНТНОЇ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(31).2025.333779Ключові слова:
гендер, толерантність, гендерна толерантність, співпраця, партнерство освітнього закладу і сім’ї, дошкільна освіта, гендерне виховання, подолання стереотипів.Анотація
Стаття присвячена проблемі формування гендерної толерантності у дітей дошкільного віку як важливого складника сучасного демократичного суспільства. Увагу акцентовано на важливості співпраці між закладом дошкільної освіти та сім’єю для створення сприятливих умов виховання, вільного від гендерних стереотипів. Зазначено, що партнерство педагогів і батьків відіграє ключову роль у формуванні толерантного ставлення дітей до соціального різноманіття, їхньої особистісної самореалізації та подолання дискримінаційних уявлень.
На основі аналізу законодавчих документів та наукових досліджень визначено основні підходи до реалізації гендерно чутливого виховання в освітньому процесі. Зокрема, обґрунтовано значущість інформаційно-просвітницької роботи з батьками, проведення спільних заходів, моделювання толерантного освітнього середовища та здійснення контролю за освітньо-виховним процесом. Розглянуто питання впливу сім’ї на формування уявлень про гендерні ролі та гендерну рівність. У статті також окреслено основні проблеми, що перешкоджають досягненню гендерної рівності, серед яких: стійкість соціальних стереотипів, нерівне представництво жінок і чоловіків у різних сферах діяльності, дискримінація на ринку праці. Запропоновано шляхи подолання цих проблем, зокрема через освіту, зміни у законодавстві, популяризацію гендерної рівності через медіа та підтримку міжнародних організацій.