МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ТВОРЧОЇ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173972Ключові слова:
Модель, моделювання, професійна компетентність, заклад вищої освіти, учитель образотворчого мистецтва, формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва, проектні технології, творча проектна діяльність.Анотація
Мета статті полягає в уточненні змісту поняття «модель», обґрунтованні дидактичної моделі підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва засобами творчої проектної діяльності та розкритті її концептуальної основи. Представлена модель складається із трьох взаємопов’язаних, систематизованих модулів: мотиваційно-діагностичного, навчально-професійного та рефлексивно-оцінного. Результатом впровадження моделі є сформована засобами творчої проектної діяльності професійна компетентність майбутніх учителів образотворчого мистецтва та готовність до впровадження проектних технологій у навчальний процес школи в умовах реалізації Концепції Нової української школи.
Посилання
Anosov, I. P., Izbash, S. S. (2014). Interaktivnyie metodyi obucheniya v prepodavanii distsiplinyi «Osnovyi pedagogicheskogo masterstva». Modernizatsiya sistemyi nepreryivnogo obrazovaniya: sbornik materialov VI Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii. T. G. Vezirova (Ed.). Mahachkala: ALEF (IP Ovchinnikov M. A.), 267–275 [in Russian].
Davydova, S. V. (2018). Analiz strukturnykh skladnykiv profesiinoi kompetentnosti uchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Analysis of structural components of professional competence of the teacher of fine arts]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: Pedahohika – Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University named after Bogdan Khmelnitsky. Series: Pedagogy, 1(20), 256–262 [in Ukrainian].
Davydova, S. (2018). Teoretychni i metodychni zasady navchalno-reabilitatsiinoi diialnosti spetsialnoho zakladu yak vidkrytoi sotsialno-osvitnoi systemy [Theoretical and methodical ambush of the secondary repertory of the special foundation of the social security of the social system]. Molod i rynok – Young and Rinok, 5(160), 166–172 [in Ukrainian].
Davydova, S. V. (2018). Tvorcha proektna diialnist u pedahohichnii praktytsi. Sotsialna ta zhyttieva praktyka v strukturi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka: zbirnyk tez Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. V.V. Nechyporenko (Ed.). Zaporizhzhia: Vydavnytstvo Khortytskoi natsionalnoi akademii, 31–33 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» (Pryiniattia vid 05.09.2017. Nabrannia chynnosti 28.09.2017) (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Izbash, S. S. (2007). Proektna diialnist yak faktor sotsialno-profesiinoi adaptatsii studentiv pedahohichnoho universytetu. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Kontseptsiia «Novoi ukrainskoi shkoly» (2016). URL: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/ NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf [in Ukrainian].
Maslov, V. I. (2013). Metodolohiia modeliuvannia pedahohichnykh system. Resursnyi pidkhid i upravlinni navchalnymy zakladamy: materialy mizhrehiononalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Zhytomyr: ZhDU im. I. Franka, 222 [in Ukrainian].
Slovnyk inshomovnykh sliv. S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa (Ed.) (2000). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
UYomov, A. I. (1971). Logicheskie osnovyi modelirovaniya. Moskva: Myisl [in Russian].
Shennon, R. Yu. (1978). Imitatsionnoe modelirovanie sistem – iskusstvo i nauka: perevod s angliyskogo. E. K. Maslovskiy (Ed.). Moskva: Mir [in Russian].
Shtoff, V. A. (1966). Modelirovanie i filosofiya. Moskva: Nauka [in Russian].
Active learning. Cambridge Assessment International Education. (2009). URL: https://www.cambridg einternational.org/Images/271174-active-learning.pdf [in English].