МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ТВОРЧОЇ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Світлана Давидова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького., Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7746-9219

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173972

Ключові слова:

Модель, моделювання, професійна компетентність, заклад вищої освіти, учитель образотворчого мистецтва, формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва, проектні технології, творча проектна діяльність.

Анотація

Мета статті полягає в уточненні змісту поняття «модель», обґрунтованні дидактичної моделі підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва засобами творчої проектної діяльності та розкритті її концептуальної основи. Представлена модель складається із трьох взаємопов’язаних, систематизованих модулів: мотиваційно-діагностичного, навчально-професійного та рефлексивно-оцінного. Результатом впровадження моделі є сформована засобами творчої проектної діяльності професійна компетентність майбутніх учителів  образотворчого мистецтва та готовність до впровадження проектних технологій у навчальний процес школи в умовах реалізації Концепції Нової української школи.

Біографія автора

Світлана Давидова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.

Аспірант кафедри педагогіки та педагогічної майстерності

Посилання

Anosov, I. P., Izbash, S. S. (2014). Interaktivnyie metodyi obucheniya v prepodavanii distsiplinyi «Osnovyi pedagogicheskogo masterstva». Modernizatsiya sistemyi nepreryivnogo obrazovaniya: sbornik materialov VI Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii. T. G. Vezirova (Ed.). Mahachkala: ALEF (IP Ovchinnikov M. A.), 267–275 [in Russian].

Davydova, S. V. (2018). Analiz strukturnykh skladnykiv profesiinoi kompetentnosti uchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Analysis of structural components of professional competence of the teacher of fine arts]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: Pedahohika – Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University named after Bogdan Khmelnitsky. Series: Pedagogy, 1(20), 256–262 [in Ukrainian].

Davydova, S. (2018). Teoretychni i metodychni zasady navchalno-reabilitatsiinoi diialnosti spetsialnoho zakladu yak vidkrytoi sotsialno-osvitnoi systemy [Theoretical and methodical ambush of the secondary repertory of the special foundation of the social security of the social system]. Molod i rynok – Young and Rinok, 5(160), 166–172 [in Ukrainian].

Davydova, S. V. (2018). Tvorcha proektna diialnist u pedahohichnii praktytsi. Sotsialna ta zhyttieva praktyka v strukturi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka: zbirnyk tez Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. V.V. Nechyporenko (Ed.). Zaporizhzhia: Vydavnytstvo Khortytskoi natsionalnoi akademii, 31–33 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» (Pryiniattia vid 05.09.2017. Nabrannia chynnosti 28.09.2017) (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Izbash, S. S. (2007). Proektna diialnist yak faktor sotsialno-profesiinoi adaptatsii studentiv pedahohichnoho universytetu. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kontseptsiia «Novoi ukrainskoi shkoly» (2016). URL: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/ NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf [in Ukrainian].

Maslov, V. I. (2013). Metodolohiia modeliuvannia pedahohichnykh system. Resursnyi pidkhid i upravlinni navchalnymy zakladamy: materialy mizhrehiononalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Zhytomyr: ZhDU im. I. Franka, 222 [in Ukrainian].

Slovnyk inshomovnykh sliv. S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa (Ed.) (2000). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

UYomov, A. I. (1971). Logicheskie osnovyi modelirovaniya. Moskva: Myisl [in Russian].

Shennon, R. Yu. (1978). Imitatsionnoe modelirovanie sistem – iskusstvo i nauka: perevod s angliyskogo. E. K. Maslovskiy (Ed.). Moskva: Mir [in Russian].

Shtoff, V. A. (1966). Modelirovanie i filosofiya. Moskva: Nauka [in Russian].

Active learning. Cambridge Assessment International Education. (2009). URL: https://www.cambridg einternational.org/Images/271174-active-learning.pdf [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Давидова, С. (2019). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ТВОРЧОЇ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (19), 54–63. https://doi.org/10.31499/2307-4914.19.2019.173972

Номер

Розділ

Статті