ЗМІСТ І СТРУКТУРА ЕМОЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(22).2020.219588Ключові слова:
емоційна компетентність, емоційний інтелект, зміст, структура когнітивний, ціннісний, діяльнісний компоненти, майбутні вчителі початкової школи.Анотація
Метою статті є вивчення та теоретичне обґрунтування змістових і структурних компонентів емоційної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Для вирішення проблеми застосовувалися методи аналізу психолого-педагогічної літератури, систематизації та узагальнення теоретичного матеріалу, вивчення досвіду. У змісті поняття визначено два аспекти: особистісний і міжособистісний. Структура представлена такими взаємопов’язаними компонентами, як когнітивний, ціннісний, діяльнісний.Посилання
Andreeva, I. N. (2003). Razvitie emotsionalnoy kompetentnosti pedagogov. Psihologiya obrazovaniya segodnya: Teoriya i praktika: proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Minsk, 166–168 [in Russian].
Busyigina, T. A. (2008). Razvitie emotsionalnoy kompetentnosti buduschih uchiteley. Pedagogika i psihologiya. Filologiya i iskusstvovedenie: izvestiya Samarskogo nauchnogo tsentra Rossiyskoy akademii nauk, 2, 103–108 [in Russian].
Voitsikh, I. V. (2015). Kryterii ta rivni sformovanosti emotsiinoi kompetentnosti maibutnikh psykholohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», 11, 35–38 [in Ukrainian].
Goulman, D., Boyatsis, R., Makki, E. (2005). Emotsionalnoe liderstvo: Iskusstvo upravleniya lyudmi na osnove emotsionalnogo intellekta. Moskva: Alpina Biznes Buks [in Russian].
Iskanderova, F. V. (2006). Emotsionalnyiy intellekt kak osnova mejlichnostnogo vzaimodeystviya. Vestnik KASU. Issue: Obrazovatelnyie Tehnologii, 1, 30–134 [in Russian].
Lazurenko, O. O., Tertychna, N. A. (2017). Model formuvannia emotsiinoi kompetentnosti u systemi profesiinoi pidhotovky fakhivtsia medychnoho profiliu. Problemy suchasnoi psykholohii, Issue 37, 181–190 [in Ukrainian].
Loshenko, O. A. (2012). Problemy rozvytku emotsiinoi kompetentnosti. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, Issue 14, 119–126 [in Ukrainian].
Matiikiv, I. M. (2012). Rozvytok emotsiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv profesii typu «liudyna- liudyna»: psykholohichnyi aspekt. Problemy ta perspektyvy rozvytku ekonomiky i pidpryiemnytstva ta komp’iuternykh tekhnolohii v Ukraini: proceedings of the VIII Scientific and Techniqui Conference. Lviv, 240–243 [in Ukrainian].
Raven, Djon. (2002). Kompetentnost v sovremennom obschestve: vyiyavlenie, razvitie i realizatsiya. Moskva: Kogito-TSentr [in Russian].
Reynolds, M. (2003). Kouching: emotsionalnaya kompetentnost: Napravte svoi emotsii (EQ) na uspeh v rabote. Moskva: TSentr podderjki korporativnogo upravleniya i biznesa [in Russian].
SHabanova, T. L., SHabanova K. V. (2015). Model issledovaniya emotsionalnoy kompetentnosti u studentov-pedagogov. Sovremennyie problemyi nauki i obrazovaniya, Issue 1–2, 224–232 [in Russian].
Saarni, C. (1990). Emotional competence: How emotions and relationships become integrated. Nebraska Sympo sium on Motivation. R. A. Thompson (Ed.). Issue 36: Socioemotional development, 115–182.